בנט בביקורו בהודו
בנט בביקורו בהודומשרד הכלכלה

שר הכלכלה, נפתלי בנט, נמצא בימים אלה בעיצומו של ביקור רשמי ראשון שלו בהודו. זאת במגמה לקדם הסכם סחר חופשי בין ישראל להודו.

לביקור יצא השר בנט במוצאי השבת האחרונה ועימו נציגיהן של 15 חברות מתחום התקשורת והתוכנה בישראל.

ביום שני נפגש בנט עם שר האוצר ההודי, פאלאניאפאן צ'ידמבאראם. השניים דנו ביוזמות שונות להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי הישראלי-הודי, והחליטו על הקמת קרן משותפת למחקר ופיתוח והסכם הסחר החופשי. שר האוצר ההודי ציין במהלך הפגישה כי מינה צוות מיוחד מטעמו לניהול הדיונים מול ישראל בנושא. הצדדים סיכמו כי פגישה ראשונה בין צוותי העבודה תתקיים בחודש הבא, כאשר את ישראל ייצגו בשיחות נציגים ממשרד הכלכלה ומשרד האוצר.

במהלך הפגישה הדגיש בנט בפני עמיתיו ההודים כי ישראל רואה בהודו שותפה טבעית ואסטרטגית. במסגרת זו פועל משרד הכלכלה ביתר שאת ליישום יוזמות המיועדות לקידום וחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות. במסגרת זו הוגדרה הודו כמדינת יעד לייצוא ישראלי, וציין כי אף הוקמה קרן ייעודית לסיוע לחברות ישראליות המבקשות לייצא לשוק ההודי או להרחיב את פעילותן בשוק זה.

בנט מציין כי "הודו היא מעצמה כלכלית עולה, עם מעל 1.2 מיליארד תושבים, ומשטר דמוקרט. מדובר על יעד כלכלי ממדרגה ראשונה למדינת ישראל. אסור לישראל להסתמך  רק על שווקי המערב ולכן משרד הכלכלה פועל ביתר שאת על מנת לסייע לחברות ככל שניתן לפרוץ לשוקי המזרח".

כמו כן השיק השר אירועים עסקיים רבי משתתפים בהשתתפות נציגי משלחת חברות התקשורת המתלוות לשר במטרה לעודד קשרים בין חברות הודיות לחברות ישראליות. בנוסף הרצה בנט על חדשנות ישראלית בפני סטודנטים באוניברסיטת IIT בניו דלהי, הנחשבת למובילה בתחום המדעים. אתמול (שלישי) נפגש השר עם מקבילו ההודי שר המסחר, אנאנד שארמה, לפגישת עבודה. וביקר בחוות הדרכה לחקלאות ישראלית בהודו.