נתניהו בראיון ל-BBC הפרסי
נתניהו בראיון ל-BBC הפרסיקובי גדעון, לע''מ
על חדשה זו כנראה לא שמעתם: "סערת הג'ינס", קוראים לה. והכחול הכחול הזה שייך לביבי. אין לי מושג אם מדובר בדיזל או ליוויס, מה שברור הוא שמדובר בג'ינס אופנתי לאללה. בטוח.


הכל התחיל כשביבי התראיין לאחד לערוץ ה-BBC בשפה הפרסית ואמר משהו.
 
אינני מבין פרסית, למרות שנורא מתחשק לי לרגל ולחתור תחת כיסא כבודו של השליט הפרסי (ולשם כך צריך את שפתו), אבל ה"ניו יורק טיימס" עשה לי את עבודת התרגום וציטט את נתניהו כאומר ש"אם האיראנים היו באמת חופשיים, הם היו לובשים ג'ינס, מאזינים למוזיקה מערבית ומשתתפים בבחירות חופשיות". 
עד כאן ציטוט ה"ניו יורק טיימס" מתוך הראיון.


מאותו הרגע החלה סערה עולמית.


עיתון הגרדיאן הבריטי כינה את זה "מעידה אופנתית" וטען שהחבר'ה האיראנים לובשים גם לובשים ג'ינס.


אך זה לא נגמר כאן. גולשים איראנים זעמו על הטענה הקשה שהם לא לובשים ג'ינס, רחמנא ליצלן, ורבים מהם טרחו להעלות תמונה שלהם חנוטים בבגד הפופלארי. ג'ינס, כן?


ואנו, מה לנו כי נלין? איזה נחמד, כמעט כיף של ממש, להביט בסוגיה ולהבין, שוואלה, אולי בסיפור האיראני אנחנו לא בדיוק שולטים, אבל להעליב את האיראנים אנחנו יכולים. תנו להם אמירה קטנה על זה שהם פרימיטיביים משהו והם ישחררו תמונות שמראות את ההיפך.


האם מדובר בעניין תרבותי מהותי יותר או שסך הכל מדובר בילד קט שירדו עליו בבית הספר והוא מתגונן? את זה כנראה יהיה קשה לברר. מה שברור הוא שאת הצעירים האיראנים לא ממש מטריד הגרעין.

תנו להם ג'ינס, תודו בזה שהם לבושים כמו מערביים, וזהו. הכל בסדר.