הטלפונים במזכירות הקיבוץ שדה נחום, לא הפסיקו היום לצלצל, כולם מתקשרים לברך את חברי הקיבוץ לרגל ההכרזה של ועדת פרס נובל, על בן הקיבוץ פרופ' אריה ורשל שמלמד כיום בארה"ב, כחתן פרס נובל לכימיה.

מנשה עזרא, חבר מזכירות הקיבוץ, מספר בגאווה על בן הקיבוץ שנחשב תמיד לילד מבריק, "הוא נחשב תמיד לילד מבריק במתמטיקה ופיזיקה, לא זכרתי שגם בכימיה. הוא היה חכמולוג ופיקח מאוד, אבל זה לא מנע ממנו להיות חברותי מאוד דיברנו איתו חופשי".

לדבריו הקיבוץ נאלץ להיפרד מבן הקיבוץ המבריק, לאחר שזה התקשה למצוא עבודה בישראל, "הם היו שלושה אחים, ההורים כבר מזמן לא בחיים. אריה היה בן משק והוא למד באוניברסיטת תל אביב, אחרי הלימודים הוא לא מצא כאן עבודה והוא נסע לארה"ב. לפני שנה וחצי הוא בא לכאן לבקר את אחיו".

 במזכירות הקיבוץ טרם תכננו כיצד יחגגו את הזכייה ההיסטורית, "עדיין לא חשבנו על כך, בינתיים מאז הבוקר אנחנו מוצפים בטלפונים".

פרופסור ורשל זכה בפרס יחד עם הפרופסור מרטין קרפלוס ופרופסור מייקל לויט. את הפרס יקבלו השלושה על פיתוח מודלים רב-ממדיים למערכות כימיות מורכבות.

פרופסור ורשל הוא מומחה לביוכימיה חישובית, ישראלי המתגורר בקליפורניה ומלמד באוניברסיטת דרום קליפורניה. בעברו היה חוקר במכון ויצמן.