מזכ"ל מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנד
מזכ"ל מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנדרויטרס

מזכ"ל מועצת אירופה, ת'ורביורן ג'אגלנד, שיגר איגרת תשובה לנשיא פרס, בה הבהיר את עקרונות ההחלטה שהתקבלה במועצה הפרלמנטרית של מועצת אירופה הקוראת לאיסור קיום ברית מילה.

באיגרת הדגיש המזכ"ל כי ההחלטה מתייחסת לזכויות הילד לשלמות גופנית כחלק מהאמנה האירופית למניעת אלימות במשפחה, שנועדה לאסור מילת נשים המוגדרת כאלימות על רקע מגדרי.

מזכ"ל מועצת אירופה  הבהיר כי ההחלטה עושה הפרדה ברורה בין מילת נשים שהיא אלימות מגדרית לבין מילת בנים כחלק משמירה על הערכים והמסורת הדתיים, והבטיח כי מועצת אירופה מחויבת לאפשר חופש דת ופולחן שהוא חלק מהאמנה האירופאית לזכויות אדם.

את מכתבו פתח ג'אגלנד "ראשית אני רוצה להדגיש שמהמועצה הפרלמנטרית של אירופה הינה גוף מייעץ אשר לא מייצג את עמדתה הכללית של מועצת אירופה כולה. הארגון שלנו מחויב באופן מלא לזכויות הילדים לשלמות גופנית, אך יחד עם זאת שום דבר בחוקה שלנו לא מכניס תחת אותה קטגוריה מילת נשים וברית מילה של בנים מסיבות דתיות".

"אני יכול להבטיח לך את המשך מחויבותה החד-משמעית של מועצת אירופה לסובלנות וחופש הדת שהיא לא רק חובה מוסרית אלא גם זכות המוגנת על-ידי האמנה האירופאית לזכויות אדם".