הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסינצח ישראל

רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב ד"ר רצון ערוסי, קורא לכל חבריו המועמדים לכהונה במועצת הרבנות הראשית שלא להגיע מחר לקלפיות כדי שלא לחזות פעם נוספת במעמד של ביזוי כבוד התורה, כלשונו.

לדבריו, דווקא בימות השבעה על הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מן הראוי שהבחירות יתקיימו תוך שמירה על כבוד התורה, "אני חושב שזו תהיה פגיעה קשה בכבוד הרבנות וכבוד התורה, אם נראה מחר את הרבנים מחזרים אחרי הגברים והנשים מהגוף הבוחר, ומנסים לקבל את קולם".

"אני מקווה שלא נראה מחר את המחזות האלה כאשר כל חבר מהגוף הבוחר שמגיע, עטים עליו המועמדים כמו דבורים ומשכנעים אותו, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה".

הרב ערוסי מקווה שגם חבריו יצטרפו לקריאה, "אנחנו חייבים לשמור על כבוד הרבנות וכבוד התורה, וצריכים לייצג את הרבנות בצורה מכובדת. במיוחד עכשיו לאור הימים הקשים ששנסתלק הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף, מורה הוראה גדול ונדיר שהתמודד עם בעיות של עגינות, יהודי אתיופיה, גיורים בצה"ל ועוד, כשענק כזה מסתלק מהעולם ואנחנו בתוך השבעה, אנחנו עצמנו מחוייבים לנהוג באבל ולא לזלזל בימים אלה בכבוד הרבנות, אני על כל פנים אינני מתכוון להיות במקום. אפשר לשלוח שלוחים אבל לא את המועמדים עצמם".