ראש העיר ניר ברקת
ראש העיר ניר ברקתערוץ 7
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, תוקף את מועד הפרסום של תמיכת רבני ש"ס במשה ליאון - זמן קצר לאחר הלווית הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

"אני חושב שראוי לכבד את הרב", אמר ברקת וסיפר כי ביטל אירועי תרבות שתוכננו לערב הלווית הרב יוסף.

"החלטנו לדחות את הכל עד אחרי השבעה וכך אנחנו ננהג. אחרים בחרו אחרת ואני חושב שהם צריכים לעשות חשבון נפש", אמר ברקת והזכיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, "שמתרוצץ בעיר ומנסה לשכנע את התושבים למה לא לבחור בטוב. הוא רק לא מבין שבירושלים טוב לתושבים והם ורוצים להתקדם קדימה עוד חמש שנים".

ברקת נשאל מה הוביל את ח"כ ליברמן להריץ את ליאון, וטען כי ליברמן ביקש למנות מקורב לתפקיד ראש החברה לפיתוח מזרח ירושלים, אך מפאת אי התאמה סירב ברקת לאשר את המינוי. לדבריו, ליברמן דרש "לשנות את החברה" כך שתתאים למקורבו - וברקת סירב.

"אני מחויב לעיר ירושלים ולמה שטוב לירושלים, יש לי סטנדרטים. ליברמן מונע מיצר הנקמנות", אמר ברקת.

ראש העיר ירושלים טען בראיון לערוץ 1 כי "עסקני הליכוד" מפעילים לחצים על חברי הכנסת להביע תמיכה במשה ליאון, בתמורה לתמיכה שיקבלו בפריימריז לרשימת הליכוד, "יש כאן תהליך של הפחדות", סיפר.

ברקת נשאל כיצד הוא משפר את איכות השירות לתושב ואת ניקיון הרחובות, ומדוע אירועי התרבות לא פוגעים בתושבים. "השקעה בתרבות - פירושה פי שלושה מקומות עבודה חדשים, שינוי אווירה".

ברקת הזכיר כי "המקצוע שלי זה המגזר הפרטי, יזמות עסקית, הנענו תהליך של השקעה וראי איזה פלא- התעסוקה עלתה לשבע עשרה אלף מקומות עבודה חדשים. פעם היו יורדים לתל אביב לבלות והיום כולם יודעים שבאים לבלות בירושלים. זה מתורגם לכלכלה טובה יותר".

הוא טוען כי 80% מהמגזר הדתי לאומי מצביע עבורו, ומדובר באחוזי תמיכה דומים גם במגזר הכללי. "הציבור הירושלמי לא עדר, יש לי עמדות ויש לי תעודות". ברקת הוסיף באשר לליאון כי "ברור לכולם שזה מועמד של דרעי ואיווט שמונע תמיד על ידי דרעי ואיווט. התושבים לא מטומטמים".