אופרה לילדים
אופרה לילדיםיוסי צבקר

סיפורי פיות, אלים, מחולות ויערות קסומים משולבים בסיפורי ילדותם של מלחינים כמו ויוולדי, צ'ייקובסקי ורוול וגם המחזאי החשוב בהיסטוריה ויליאם שייקספיר,  יהיו במרכזה של העונה הבאה של סדרת הילדים המצליחה "צלילי קסם"  באופרה הישראלית בהנחייתה ועריכתה של ניצה שאול.

סדרת צלילי קסם שעל ברכיה גדלו דורות של ילדים, מעלה הפקות  מלוות במוסיקה חיה, שירה, ריקודים, מולטימדיה ותלבושות מרהיבות מכל התקופות והסגנונות תוך התמקדות בסיפורי ילדותם של גדולי המלחינים. הסדרה משלבת חוויה רב תחומית לכל המשפחה בגובה עיני הילדים ובמרחק נגיעה.

בראיון לערוץ 7  מספרת ניצה שאול : "כל כך מרגש אותי לראות ילדים  שיוצאים ממופע על באך כשהם מזמזמים מוסיקה שזה עתה שמעו, או רוקדים לצלילי "כרמן" של ביזה או יושבים פעורי פה בעיניים בורקות בזמן המופע" ומוסיפה. "ילדים מזהים בקלות חומרים משובחים, יש להם אמת פנימית, ססמוגרף טיבעי שעובד על אינטואיציה ורגש. הרעיון שמנחה אותי בסדרה זו הוא לחשוף את הילדים לתרבות באמצעות סיפור מוסיקלי ולתת חוויה להיכנס לנפש. ברגע שהנפש מזהה חוויה היא תזהה אותה לכל החיים".

הקונצרט הראשון בסדרה- "ויוולדי- המלך הג'ינג'י של הבארוק" יתקיים בתאריכים:22-24 באוקטובר  בהשתתפות רקדני להקת סבוטאז' בכוריאוגרפיה של דימה ברחוב ורביעיית מיתרים וכלי מקלדת. המופע יתמקד בסיפור ילדותו של המלחין האיטלקי אנטוניו ויוולדי, בוונציה הקסומה, שכבר כילד התחיל להלחין וכתב מאות יצירות לכל כלי אפשרי. היצירה המפורסמת ביותר שלו "ארבע העונות" שזכתה לביצועים במגוון עצום של ז'אנרים שונים.

הקונצרט השני בסדרה- "לא רק בולרו- רוול צייר הצלילים" יוקדש  לסיפור ילדותו של המלחין מוריס רוול שכילד חי בעולם משלו –עולם קסום של אלים, פיות ובעלי חיים עליהם כתב מוסיקה מכשפת כמו "הנער והקסמים", "אמא אווזה", "בולרו" ועוד יצירות רבות. במופע ישתתפו נגנים, \מרים ורקדנים.

הקונצרט השלישי בסדרה "בואו נרקוד עד אור הבוקר" יוקדש למסע בעולם המחול והריקוד והא ייקח את הילדים לעולם  של מוסיקה קצב וריקודים ובו יפגשו את הריקודים הפרימיטיביים של אנשי המערות, את מרתה גרהאם וויליאם פורסייט במחול מודרני - ולקינוח ירקדו בעצמם במסיבת ריקודים שמחה.

בקונצרט הרביעי "ברבורים, אגוזים ופרחים" יככב סיפור ילדותו של המלחין הרוסי פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי שהוריו כל כך רצו שיהיה עורך דין אך הוא כל הזמן שמע מוסיקה בראשו. פאני האומנת שלו עודדה אותו לבטא ריגשותיו באמצעות המוסיקה ובזכותה העולם זכה ביצירות מופת כמו "אגם הברבורים","מפצח האגוזים", "היפהפייה הנמה" ועוד. בהשתתפות:רביעיית כלי מיתר, פסנתר ורקדנים.

המופע האחרון בעונה "חלום ליל קיץ" יחשוף את הילדים לילד ויליאם שהפך למחזאי המפורסם ביותר בהיסטוריה: ויליאם שקספיר. בסיפור ילדותו שזורים סיפורים ממחזותיו המופלאים, מוסיקה אליזבתנית,מחול ומשחקי חברה מהתקופה. הוריו של ווליאם לא חלמו שבנם הסקרן יהפוך למלך התיאטרון של כל הזמנים אך מלכת אנגליה אליזבת הראשונה שהיתה חובבת תיאטרון מושבעת זיהתה את הכישרון הגדול ועודדה אותו לכתוב. במופע ישתתפו: נגנים על כלים תקופתיים,זמרים ורקדנים.

המופעים מיועדים לגילאי 4 ומעלה. טלפון: 03-6927777