יחימוביץ' לאחר זכייתה
יחימוביץ' לאחר זכייתהפלאש 90
יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה אחר הצהריים (חמישי) להודעת חברת התרופות טבע על פיטורי חמשת אלפים עובדים, מהם 800 בישראל.

לדברי יחימוביץ', מדובר בשערורייה. "12 מיליארד ש"ח זו המתנה שקיבלה חברת טבע מהממשלה בחמש השנים האחרונות, וכמעט שלא שלמה מיסים.

"אפילו הטיעון על עודף מיסוי קורס כשהחברה שאינה משלמת מיסים ורק מקבלת ומקבלת מן המדינה אינו תופס בחברה שנמנעה בכל דרך מתשלום מס", תקפה יו"ר האופוזיציה.

לטענת יחימוביץ', חברת טבע שלשלה לכיסה רווח נקי של יותר ממיליארד דולר, ולדבריה אי אפשר לחשוד בטבע כי "נאלצה" לכאורה לפטר עובדים בגלל קשיים כלכליים. "מתברר שהאגדה שאם נחלק הטבות מס ומענקים לתאגידי הענק ובתמורה נקבל מקומות עבודה לאזרחי ישראל – היא בדיה מוחלטת", הוסיפה.

בהודעה החברה נאמר כי חמשת אלפים עובדים יפוטרו ברחבי העולם עד סוף השנה הבאה, כחלק מתהליך התייעלות כלכלית. "אנו מודעים לכך שזו עשויה להיות תקופה קשה עבור רבים מעובדינו", אמר מנכ"ל 'טבע' ג'רמי לוין, "אנו מחויבים לפעול בהגינות מלאה ולספק תמיכה לעובדים בתקופה זו".

החברה הוסיפה כי "תמשיך לזהות הזדמנויות להשאת ערך על ידי מכירת נכסים שאינם מתאימים לעסקי הליבה של החברה או שאינם חיוניים לעתידה. טבע תצמצם תחומי פעילות אשר יעילותם פחותה". בחברה הדגישו כי מרבית הצמצום יבוצע עד סוף שנת 2014.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שוחח עם נציגי חברת טבע לאחר ההודעה על הפיטורים ההמוניים. בשיחה בין הגורמים סוכם כי צעדי ההתייעלות בחברה יהיו בתיאום עם ועדי העובדים וההסתדרות.