סגן שר החינוך בשבי דרום
סגן שר החינוך בשבי דרוםדוברות סגן השר
סגן שר החינוך, אבי וורצמן, סייר היום (ראשון) ביישוב שבי דרום בניר עקיבא, בו מתגוררים מפוני כפר דרום.
 
הביקור התקיים ביום בו מציינים תושבי המקום יום הודיה יישובי בו הם מודים על הנסים הרבים שפקדו את היישוב בכל שנות קיומו בגוש קטיף. הסיבה לבחירת תאריך זה היא בעקבות הנס שארע לאוטובוס הילדים הראשון לפני 15 שנה, שבו הצליח גיפ של צה"ל לחסום רכב תופת שביקש להתפוצץ ליד האוטובוס ולרצוח עשרות ילדים. במהלך הארוע נהרג חייל צה"ל אשר אלכסיי נייקוב ותושבי כפר דרום ממשיכים עד היום לשמור על קשר הדוק עם משפחתו.
 
"דווקא ביום כזה בו מתגלה מנהרת טרור נוספת באזור הרצועה ופיגוע רודף פיגוע", אמר וורצמן, "קשה שלא לכאוב את פינוי גוש קטיף. אין ספק כי נוכחות אזרחית וצבאית באזור הייתה מקטינה את יכולת ההתקדמות של ארגוני הטרור לתוך שטחי ישראל על מנת לפגוע בחיילים ואזרחים חפים מפשע. מפגש עם תושבי כפר דרום מחזק את רוחי ואת אמונתי כי התיישבות וצמיחה הן התשובה הטובה ביותר למבקשים להשמידנו".
 
במהלך הסיור ביקר סגן שר החינוך וורצמן בבית הספר הממלכתי דתי תלמוד תורה בני דרום ונפגש עם התלמידים במהלך הטקסים המיוחדים לציון יום ההודיה היישובי.
 
תושבי המקום עדיין מתגוררים בקרווילות זאת על אף שחלפו יותר משמונה שנים מאז הפינוי. תושבי המקום נדדו בין מקומות שונים עד שלפני שנתיים התיישבו בניר עקיבא.
 
וורצמן הבטיח לפעול לסייע לקידום החינוך במקום "על מדינת ישראל לעשות הכל על מנת להביא את המתיישבים אל בתי הקבע בהקדם האפשרי. קהילה מדהימה זו שהצליחה לשקם עצמה מתוך המשבר ראויה למקום קבע בו תוכל לפרוח מחדש".