הולילנד
הולילנדפלאש 90

עיריית ירושלים מתכוונת להגיש הבוקר (שני) תביעה נגד יזמי פרוייקט הולילנד, הפרויקט אשר עומד כיום במרכזו של "משפט הולילנד", כך דווח בגלי צה"ל.

העירייה טוענת, כי יזמי הפרויקט פעלו במרמה על מנת להציג מצג שווא בנוגע לשווי הקרקע, זאת במטרה להפחית באורח ניכר את היטל ההשבחה בו יחויבו.

על פי כתב התביעה, כחלק מההסתרה נחתם בין היזמים הסכם סודי שמטרתו היתה לאפשר את יצירת מצג השווא מול העירייה.

יש לציין כי אין קשר ישיר בין משפט הולילנד, אשר נסוב ברובו סביב ההליכים התכנוניים של פרוייקט הענק, ובין התביעה הנוכחית אשר נסובה סביב סוגיה צדדית יחסית של היטל ההשבחה.

עורך הדין אמנון מרחב, היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, טען בגלי צה"ל מדובר במעשה מרמה מתוחכם של היזמים. "אנו בעיריית ירושלים נחושים להילחם נגד כל תופעה של מרמה והונאה על חשבון כספי הציבור".

לטענתו, "קיימת תשתית עובדתית ומשפטית מוצקה, שתאפשר לבית המשפט לחייב את הנתבעים להשיב לעירייה את הכספים. כך הקופה הציבורית תוכל לקבל את הכספים האלה, כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה".

עם זאת, יש מי שמרים גבה נוכח עיתוי הגשת כתב התביעה הזה. בעירייה מסבירים כי הוא הוגש נוכח פרטים חדשים שהתגלו במסגרת הדיונים המשפטיים בפרשת הולילנד, אך במערכת הפוליטית עולה הטענה כי לא בכדי יוצאת עיריית ירושלים למתקפה כזאת, זמן קצר כל כך לפני הבחירות העירונית. יש בעירייה מי שמנסה להצטייר כלוחם בשחיתות.