צהרון. איפה הכסף?
צהרון. איפה הכסף?פלאש 90

במכתב ששיגר לשר החינוך, הרב שי פירון, דורש עו"ד ניסן שריפי לבטל את הגזרה, כהגדרתו, לפיה אסור לגנים של החינוך הממלכתי דתי לאפשר לרבנים לקיים שיחות ושיעורים תורניים עם ילדי הגן.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עו"ד שריפי על ההחלטה שלדבריו התקבלה לפני כחודש, החלטה אותה הוא משווה ל"גזירות אנטיוכוס", לא פחות.

לדבריו גננות בגני החינוך הממלכתי דתי פנו אליו וביקשו ממנו לפעול נגד האיסור. הוא עצמו ערך בירור והתברר לו על ידי המפקחת על הגנים באזור נתניה, אזור מגוריו, כי אכן, החל מראשית השנה הנוכחית קיימת הנחיה שכזו, ובה גם אם הורים מעוניינים בהעשרה תורנית על ידי רב ואף אם הם מעוניינים לממן את השיעורים הללו מכיסם, הדבר נאסר על הגננות בהנחיה של משרד החינוך.

לדבריו החשש המרכזי שאותו הציג בפני שר החינוך הוא, החלטה של הורים המעוניינים בייחודיותו של החינוך התורני, להעביר את ילדיהם לחינוך העצמאי חרדי. במכתבו לשר החינוך כותב שריפי: "ניתנת האמת להיאמר, כי ללא שיעורי הרבנים אין עוד כל ערך מוסף לגני הממ"ל, והורי הילדים לא יהססו להעבירם לחינוך החרדי העצמאי, כך שהגנים הללו, ובתוכם גם גני נועם, יתרוקנו בתוך זמן קצר ביותר מיושביהם".

"למותר לציין בפניך, לא רק כשר החינוך, אלא גם כרב בכיר ומורה הוראה בישראל, את חשיבותם של הרבנים בחינוכם של ילדי ישראל כבר מגילאי הגן והחינוך הטרום יסודי. אשר על כן, אבקשך לפעול לאלתר ולהורות על מתן האפשרות לגני נועם (כמו גם לכל גני הממ"ל האחרים) להעסיק רבנים כפי שהיה ב-15 השנים האחרונות, בין אם באמצעות תיקצוב ישיר ממשרד החינוך ובין אם באמצעות תיקצוב עקיף דרך תשלומי ההורים, ויפה שעה אחת קודם".

כאמור, את ההחלטה משווה עו"ד שריפי לגזירות אנטיוכוס וקובע כי אם הייתה מתקבלת החלטה שכזו באירופה או בארצות הברית היה הציבור כולו מגדיר אותה ככזו.

בתגובה לטענותיו של עו"ד שריפי נמסר ממשרד החינוך כי הנושא מצוי בטיפול של ראש המינהל לחינוך דתי, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ.