ח''כ יוגב באלקנה
ח''כ יוגב באלקנהאריאל מליחי
חבר הכנסת ואל''מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי), סייר השבוע באלקנה ושמע מבנות היישוב על חוויות הנסיעה השליליות באוטובוסים "מוצפים" בפלסטינים.

ח"כ יוגב סיפר כי התחושה הלא נעימה בנסיעה עם פלסטינים מוכרת לו מקרוב. הוא ציין כי שמע ממקור ראשון על הטרדות ואיומים כלפי נוסעים יהודיים ועדכן כי בעתיד הקרוב יתווספו 15 אוטובסים לתגבור הקווים הקיימים ביהודה ושומרון.

יו"ר 'הבית היהודי' באלקנה ומועמד לראשות המועצה, אריאל וייס, הציע להפעיל קו אוטובוס נוסף שיעבור בין יישובי הסביבה ולא יעצור במסוף להעלאת פלסטינים. "זה יאריך את משך הנסיעה לנו, תושבי אלקנה מאחר והאוטובוס יעבור באורנית ובשערי תקווה, וימנע עליית ערבים לאוטובוס מאחר והם אינם יכולים להיכנס לשטח היישובים".

ח"כ יוגב הבטיח לבדוק את הצעתו של וייס וכן לברר כיצד אפשר למנוע משוהים בלתי חוקיים לנסוע בתחבורה ציבורית. וייס סיפר בתום סיור כי "נושא הביטחון מעסיק אותי רבות. כאחראי בעניין הביטחון האזרחי במסגרת תפקידי במילואים, כסגן מפקד צוות הכוננות באלקנה וכתושב הישוב אני מקדיש זמן רב לנושא.

"כחלק מהטיפול הזמנתי לביקור באלקנה את ח"כ יוגב, חבר ועדת החוץ והביטחון. הסיור החל בתצפית ובמעבר פיזי של חה"כ, אנוכי וחברים נוספים בגדר המפרידה בין עזון עטמה לכביש 505", סיפר וייס.

ח"כ יוגב נוכח לראות את הקלות הבלתי נסבלת של המעבר לשטח ישראל. "כפי שניתן לראות, עברנו, קבוצה של עשרה אנשים, את הגדר פנימה לתוך שטח הכפר עזון ויצאנו חזרה החוצה ללא כל הפרעה, עיכוב או אפילו שאלה מצד מי מגורמי הביטחון", אמר וייס.

בתוך כך, בעקבות סיור שערך שר השיכון אורי אריאל באלקנה, אושר תקציב על סך 300 אלף ש"ח לטובת בניית גן משחקים בשכונת המדורגים ביישוב. וייס סיפר כי התקציב שהושג "שווה כסף רב לקופת המועצה וייטיב רבות עם תושבי השכונה, שייהנו מפרי המאמץ הרב שהפעלתי על גורמים שונים בקרב מקבלי ההחלטות".

(צילום: אריאל מליחי)