עיתונאי הרדיו בתל אביב קיימו היום (רביעי) משמרת מחאה בחצר מתחם 'קול ישראל' בתל אביב. 



העיתונאים נשאו שלטים כגון: "הטלוויזיה והרשות נהרסו! באתם להרוס גם את קול ישראל?", "מיקי מירו ויאיר קורן! חובתכם לשמור על הרדיו", הרצחת וגם ירשת? הגנבת אותנו וגם שידרת?". 



הם ניסו להיכנס לאולפן שידור התכנית 'הכל דיבורים' ברשת ב' ונעצרו על ידי מאבטחי רשות השידור. 



בוועד ציינו כי הנהלת רשות ניסתה להעביר את השידור לאולפן בירושלים, אולם ועד עיתונאי הרדיו בירושלים הורה שלא לשתף פעולה עם הנחיות ההנהלה ובכך לא צלחה העברת השידור.



מחאתם של העיתונאים מתקיימת על רקע הדרתם מזה שנה וחצי של עיתונאי הרדיו מהתוכנית 'הכל דיבורים'. 



לטענת ועד עיתונאי הרדיו, "לאורך השנים הגישו את התוכנית עיתונאי קול ישראל, אך בשנים האחרונות נכנסו להגשת התוכנית אך ורק עיתונאים ממערכת הטלוויזיה ועיתונאי הרדיו נשארו מחוץ לתמונה לחלוטין".



יו"ר ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, עו"ד ברוך אסקרוב, אמר טרם מניעת כניסתו לאולפן: "יום שחור בתולדות קול ישראל. גמרו את הטלוויזיה, עכשיו תורו של הרדיו. די למקורבים". 



"אין לנו זכות ראשונים ואפילו אין לנו זכות אחרונים. אנחנו מחוץ לתחום בתוך התחום שלנו", אמר אסקרוב והוסיף "אנחנו לא מוכנים להשפלה הפומבית הסדרתית ולחוסר האמון המקצועי הפומבי שנעשה לנו ידי ההנהלה. ידוע שיש ברדיו עיתונאים מצוינים וראויים שיש לתת להם את הזכות לפחות כמו כל עובד אחר ולא להדירם בטענות שווא לא מקצועיות ובלתי נקיות". 



במכתב ששלח אסקרוב למנהל קול ישראל, מיקי מירו, במוצאי שבת בו ציין את ההתנהלות הקיצונית והבלתי סבירה, כלשונו, שמתנהלת כלפי העיתונאים: " מתוך חברות הוגנות ואחריות, ותוך צער רב, אני מבקש לעדכנך בזה כי בכוונתנו לנקוט השבוע צעדים מעשיים נגד האונס הקבוצתי הפומבי שמתנהל נגדנו ב 'הכל דיבורים', ונגד הקיצוצים הנמשכים בשכרנו חרף הכוונות וההבטחות שניתנו לנו".



עוד כתב אסקרוב כי לאור המצב, בכוונת הועד לבצע עיצומים: "ביקשתי שתדע - הן מתוך כבוד אליך ואל המערכת, והן למען לא תופתע ותוכל להיערך למצב שבו לא יתקיים שידור 'הכל דיבורים' ". 



בוועד מציינים כי "עיתונאי קול ישראל חווים מכת קיצוצי שכר נוספת שנופלת עליהם בשבועות אלה, הם אלו בעלי המשכורות הנמוכות ברשות השידור ואילו על עיתונאי הטלוויזיה, שהם בעלי המשכורות הגבוהות ברשות השידור, לא הוחל קיצוץ. עיתונאי הרדיו רואים בכך אפליה מובנית, מודעת ומזלזלת מצד ההנהלות ותוססים באופן חסר תקדים מסיבה זו". 



מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר בצעד שחוצה את גבולות המאבק הסביר, העניין יטופל במישור המשמעתי. מנהל קול ישראל חוזר ומדגיש שהסמכות הבלעדית לשיבוץ מגישים היא של ההנהלה ולא של ועד העובדים, נקודה זו הובהרה לא אחת"



"לקיחת החוק לידיים ע"י הוועד מוכיחה יותר מכל את העובדה שרפורמה ברשות הולכת ומתרחקת, ולעומתה סגירת "קול ישראל" הולכת ומתקרבת. הנהלת הרשות לא תאפשר אנרכיה, גם במחיר סגירה מוחלטת. לציבור משלמי האגרה מגיע יותר", נמסר. 



 (צילום: ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב)