מבהיר. שטייניץ
מבהיר. שטייניץפלאש90

השר יובל שטייניץ הופיע היום (רביעי) בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון לצורך הצגת דו"ח המעקב התקופתי בנושא ההסתה נגד מדינת ישראל ברשות הפלסטינית.

בפתח דבריו התייחס השר שטייניץ למשא ומתן המתנהל בימים אלו בין המעצמות לבין איראן בנושא התוכנית הגרעינית האיראנית. לדברי השר "ממשלת ישראל מתבוננת בתהליך התקיים היום בז'נבה בתקווה ובדאגה".

"מדינת ישראל איננה סוגרת את הדלת בפני הפתרון הדיפלומטי. במידה וייחתם הסכם שימנע מאיראן יכולת גרעינית אנחנו נברך על כך. איראן יכולה מבחינתנו להשתמש באנרגיה גרעינית לצרכי שלום אבל רק בתנאי שאת הדלק הגרעיני היא תרכוש ממדינה אחרת. במידה וייחתם הסכם על פי המודל הלובי זה יכול להיות מקובל אלינו אבל לא נוכל לקבל הסכם על פי המודל הצפון קוריאני. אנחנו חוששים שהסכם ז'נבה 2013 יסתיים כמודל מינכן 1938". 

באשר לדו"ח ההסתה ברשות הפלסטינית אמר השר שטייניץ כי "ההסתה הפלסטינית פוגעת בסיכוי להגיע לשלום אמת ולסיום הסכסוך. ההסתה מהווה מכשול משמעותי לשלום. הרשות הפלסטינית מודעת למסרי ההסתה שמתנהלת בין השאר במוסדות החינוך הרשמיים של הרשות. ערכנו חיפוש שיטתי בכל תוכניות הלימוד ובתוכניות הטלוויזיה הפלסטינית ולא מצאנו אפילו לא דוגמה אחת הפוכה שתומכת בשלום. מדובר בתופעה רחבת היקף שמהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות הפלסטינית ולא רק בגורמים קיצוניים בודדים". 

במהלך הסקירה הציגו השר ומנכ"ל משרדו, תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר, עשרות דוגמאות מתוכניות הלימוד, תוכניות טלוויזיה ואתרי אינטרנט רשמיים של הרשות הממחישות את עוצמת ההסתה.