מוות לערבים תג מחיר
מוות לערבים תג מחירצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר, כתב אישום נגד 11 קטינים בעבירות של היזק בזדון לרכוש, ניסיון להיזק בזדון לרכוש, החזקת סכין שלא כדין וסיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה בארבעה אישומים שונים.

על פי כתב האישום את העבירות ביצעו הנאשמים בכוונה לפגוע ברכוש ובנפש של ערבים. על שמותיהם ופרטים מזהים אחרים של החשודים הוטל איסור פרסום מוחלט ובהודעת משרד המשפטים הם מצויינים במספרים סידוריים בלבד. 

על פי האישום הראשון, בחודש ספטמבר השנה עברו הנאשמים ברחוב שמעון הצדיק שנמצא בשכונת "שייח ג'ראח" בעיר. חלק מהנאשמים שרטו מכוניות חונות ברחוב. כתוצאה מכך נגרמו פגיעות לחמישה רכבים שחנו במקום. בהמשך יידו הנאשמים אבנים לעבר מכונית שהייתה בכביש בכוונה לפגוע בערבים. אחת האבנים פגעה במכונית שנסעה בדרך וגרמה לה לנזק. 

על פי האישום השני, חלק מהנאשמים הגיעו לרחוב שמעון הצדיק בעיר. אחד מהם אשר החזיק בסכין נינג'ה, ואחר שהיה עימו ניקבו צמיג של אחת המכוניות שחנתה באותה העת ברחוב בכוונה לפגוע ברכב של ערבי. 

על פי האישום השלישי, במהלך חודש ספטמבר בחמישה מועדים שונים לפחות, התאספו הנאשמים ברחוב ארזי הבירה שבירושלים ויידו אבנים לעבר מכוניות בכוונה לפגוע ברכבים של ערבים. הנאשמים עמדו על גבעה ברחוב הסמוכה לכביש, ויידו אבנים לעבר רכבים שסברו שהם של ערבים, אשר היו באותה העת בנסיעה ברחוב. אחד מהנאשמים שימש כתצפיתן והודיע ליתר הנאשמים כאשר עוברים רכבים שסבר שנהוגים על ידי  ערבים, בעוד האחרים יידו אבנים בהתאם לתצפיות שערך. הנאשמים פגעו במספר רב של מכוניות באופן זה, כאשר לחלק מן המכוניות נגרם נזק ושמשותיהן התנפצו.

על פי האישום הרביעי, התאספו חלק מהנאשמים בחול המועד סוכות השנה ברחוב חוט של חסד שבירושלים. הנאשמים, יידו אבנים לעבר רכבים שנסעו באותה העת ברחוב אשר סברו כי הם רכבים של ערבים. הנאשמים פגעו בשלושה רכבים לפחות.  

בד ובד עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת תנאי שחרור בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.