מפגינים (ארכיון)
מפגינים (ארכיון)פלאש 90

המועצה הציונית בישראל פתחה במיזם חדש - 'יובלים' ליצירת פעילות ציונית בקמפוסים ברחבי הארץ.

במסגרת הפרוייקט יגויסו סטודנטים וסטודנטיות באוניברסיטאות ובמכללות שייזמו וייקחו חלק בפעילויות ציוניות-לאומיות ואף יעודדו התיישבות ברחבי הארץ.

במסגרת הפרויקט ייערכו סיורים לירושלים ולאתרים מרכזיים בדרכי הציונות ישראלית, יתקיימו פאנלים בקמפוסים בנושאי סדר יומה של הציונות ואף ייערכו מספר רב של פעילויות חברתיות עם בני נוער ואוכלוסיות מוחלשות.

הסטודנטים והסטודנטיות אשר ייטלו חלק ב"יובלים" יבצעו עשרות שעות שנתיות שיאפשרו להם לקבל מלגה.

מיזם 'יובלים' החדש מצטרף לשני פרויקטים נוספים שראו אור בשנה האחרונה – 'נטעים' הפועל בקרב בני נוער, ו'אשכולות' הכולל 60 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ ומארגנים פעילות קהילתית בתחומי הציונות ואהבת הארץ.

"עם ללא עבר הוא עם ללא עתיד. מלחמת יום כיפור נשתמרה בזיכרון הלאומי כהפסד. גבורת הלוחמים והניצחון בקרב נשכחה לצד העיסוק התמידי במחדל המודיעיני והמנהיגותי. ראינו לנכון לערוך אירוע מורשת קרב שיחזק את תדמיתה של המדינה ואת הקשר ההיסטורי בין הסטודנטים הצעירים ובין המדינה", מסביר מנהל המועצה הציונית, יגאל ברנד.

ראש המחלקה לישראל ולמאבק באנטישמיות של ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר כי "משתתפי הפרויקט החדש יובילו ויסייעו ביצירת פעילויות ציוניות לקהל הסטודנטים, יצרו תאים חברתיים בעלי אופי ציוני, בכך יחזקו את היסודות הציוניים של החברה הישראלית ויגבירו את המעורבות החברתית בקרב הצעירים".