בנק ישראל
בנק ישראלפלאש 90

למעלה ממאה ימים מתנהל בנק ישראל ללא נגיד, זאת לאחר שסטנלי פישר פרש מתפקידו לפני כשלושה חודשים.

שלושת המועמדים הסופיים, שאושרו על ידי ועדת טירקל, הם פרופ' מריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין וויקטור מדינה.

אשקטיין (64) הוא בעל תואר פרופסור לכלכלה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעבר כיהן כמשנה לנגיד בנק ישראל. כיום הוא ראש החוג לכלכלה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

צבי אקשטיין פלאש 90

ד"ר מריו בלכר, כלכלן יהודי ארגנטיני (65), הוא דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. בעברו היה כלכלן בקרן המטבע הבין-לאומית ועבד כדירקטור בעסקיו של אדוארדו אלשטיין ונחשב כחברו הקרוב.

מריו בלכר פלאש 90

ויקטור מדינה (74), בעל תואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית. בעברו היה בכיר בבנק ישראל, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל בנק מזרחי.

נתניהו ולפיד נפגשו בפעם האחרונה לפני כחודש ובמהלך השיחה השניים היו חלוקים בנוגע לזהותו של הנגיד הבא, כאשר שר האוצר העדיף את אקשטיין ראש הממשלה העדיף את מדינה.

לפני כחודש וחצי אמר המשנה למזכיר הממשלה ומרכז הוועדה המייעצת למינויים בכירים (ועדת טירקל), אריה זוהר, כי "הגיעו מידעים אודות כל אחד משלושת המועמדים הנוכחיים לתפקיד נגיד בנק ישראל והוועדה מקיימת בדיקות בעניינם. זו הסיבה להתמשכות הליך מינוי הנגיד הבא".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, תקף בישיבת הוועדה את העיכוב במינוי ואמר כי "לא יתכן שמדינת ישראל מתנהלת כל-כך הרבה זמן ללא היועץ הכלכלי הבכיר ביותר. ועדת הכספים תבחן את הליך המינוי ואף תשקול, במידת הצורך, לשנות את החוק בעניין".