ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, פנה הבוקר (חמישי) במכתב לראש הממשלה עם העתק לכל שרי הממשלה, בקריאה להחיל את חוק עבודת נשים גם על נשות יהודה ושומרון.

המכתב נשלח לאחר שהתברר כי צו האלוף שנחתם בדי מפקד פיקוד מרכז אינו מעניק לנשים העובדות ביהודה ושומרון זכויות השוות לזכויותיהן של כלל הנשים במדינת ישראל.

לפני מספר שבועות ביקשה ח"כ אורית סטרוק להרחיב את חוק עבודת נשים בישראל ולהחילו גם על יהודה ושומרון, אלא שבתום דיון שהתקיים בכנסת הודיע ראש הממשלה כי הוא מחויב לכך ש"אזרחיות ישראל כולן, כולל ביהודה ושומרון יזכו לשוויון זכויות".

אלא שבפועל לא התקיימה הצבעה על החוק, ותחת זאת הוחלט כי האלוף ניצן אלון, יחתום על צו שירחיב את חוקי העבודה גם ליו"ש בהכנסת שינויים מהותיים.

אולם, עיון בצו האלוף גילה כי, לא זו בלבד שהצו במתכונתו הנוכחית לא משווה את זכויותיהן של הנשים ביו"ש, אלא אף פוגע בהן. הצו מוחק את זכותן של הנשים להידיין בפני בית דין אזורי לעבודה בלבד, ותחת זאת קובע כי ענייניהן יידונו  גם בפני בית משפט לעניינים מקומיים של ערכאה ראשונה.

במכתבו מציין דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש עציון, כי "מסירת סמכויות השמורות לבתי הדין לענייני עבודה לערכאה נוספת, חסרת כל ניסיון ותשתית פסיקתית בתחום, פוגעת במעמד האישה העובדת, ואף תיצור אנדרלמוסיה משפטית בדמות פסיקות סותרות בין שתי הערכאות ומרוץ סמכויות בין המעסיקים לנשים העובדות. כאשר לרוב תהיה ידו של המעסיק על העליונה, הן מתוקף ניסיונו כמעסיק והיכרותו את המותר והאסור ובעיקר את ה"אפור" שבתחום והן לאור העובדה שברוב המקרים מלווה המעסיק בייעוץ משפטי בעל ניסיון".

בהמשך קובל פרל כי מדיניותן של ממשלות ישראל לדורותיהן לא מנעה מהלכים של הרחבת חקיקה ראשית בסוגיות נקודתיות ולהחילה על שטחי יהודה ושומרון, כפי שנעשה בעבר בעניין חוק הגיוס צה"ל חוקי התנועה וכן לעניין גביית מיסים.

לסיום, פרל פונה בבקשה מראש הממשלה, שיפעיל את סמכותו ושימנע פגיעה בנושות יו"ש, "אשר על כן אני קורא לך לעמוד על זכותם של תושבי יהודה ושומרון בכלל, וציבור הנשים - במקרה זה, בפרט – לשוויון בפני החוק, ולהביא לקידומו של החוק שיביא לשוויון בין מעמדן של הנשים העובדות ביהודה ושומרון לנשות ישראל כולן".