כוורת של דבורים
כוורת של דבוריםצילום: פלאש 90

האסיפה הכללית של "אפימונדיה", הארגון הבינלאומי של מגדלי הדבורים, הכריזה על קבלת מועצת הדבש בישראל וארגון מגדלי הדבורים כחברים מלאים בארגון העולמי.

ההחלטה התקבלה במסגרת הכנס הבינלאומי של "אפימונדיה" שהתקיים בקייב, אוקראינה בשבוע שעבר. עם ישראל התקבלו כחברים בארגון גם טוניסיה ואירן.

ארגון "אפימונדיה" מונה למעלה מ-100 מדינות, הוקם בשנת 1949 באמסטרדם ומקום מושבו הקבוע הוא ברומא. מטרות הארגון עידוד פיתוח ענף הדבוראות במחקר ופיתוח, טכנולוגיה, אקולוגיה וכלכלה, תוך שתוף פעולה בין כל המדינות החברות בארגון.

משלחת ישראל לכינוס הבינלאומי כללה כ-15 אנשי מקצוע, דבוראים וחוקרים. מנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור ויו"ר ארגון מגדלי הדבורים, שי ספקטור נבחרו על ידי "אפימונדיה" לייצג את ישראל בארגון.

בעקבות ההחלטה אומר אבידור: "בימים אלו בהם ניצבים הדבוראים והחקלאים בישראל בפני החלטה מכרעת של משרד החקלאות לגבי גורלם וגורל החקלאות בארץ, משמח אותנו מאוד לדעת, כי ארגון מגדלי הדבורים הבינלאומי "אפימונדיה" מכיר ותומך בנו. קבלת מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים לארגון הינה צעד חשוב בהכרה בינלאומית בנעשה בישראל בענף וכן כר לשיתוף פעולה בתחום המקצועי והמחקרי. אין ספק, כי זו דרך חדשה וחשובה לעתיד ענף הדבש והדבוראות בישראל".

אבידור מזכיר בדבריו כי "בימים אלו מתקיימים דיונים אחרונים במשרד החקלאות בנוגע לחקיקת "חוק הדבש" שתבטל את החקיקה הישנה הקיימת ותסדיר באופן מפורט בחקיקה עדכנית את הדרוש להסדרה לקיום הענף".

במועצת הדבש מספרים כי כנס "אפימונדיה" מתקיים אחת לשנתיים ומשתתפים בו מעל 10,000 נציגים ומשלחות מכל העולם. השנה עמדה במרכז הדיונים בעיית זיופי דבש בעולם, השפעתם על מחירי הדבש וכן בעתיד המאיים על קיום הענף עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים בעולם ובאסטרטגיה שיש לנקוט כדי להתמודד עם המצב הנורא, המביא לחשש גדול בעולם לעתידו של ענף החקלאות. במפגשים הציגו מומחים בתחום את הגילויים האחרונים סביב התופעה ואת האפשרויות לשנות את המצב בעתיד.