העדכון כבר כאן. חלונות 8.1
העדכון כבר כאן. חלונות 8.1מיקרוסופט

חלונות 8.1 זמינה מהיום לרכישה. ההשקה של העדכון הגדול מגיעה כשנה לאחר ההשקה הראשונית של חלונות 8.

בעלי חלונות 8, גרסה חוקית כמובן, יכולים להוריד את העדכון מחנות היישומים.

בכניסה לחנות מוצג אריח גדול שמציע להוריד את העדכון. השדרוג מחלונות 8 לחלונות 8.1 מוצע בחינם למי שכבר רכש את עמרכת ההפעלה, או קיבל אותה בעת שרכש מחשב חדש.

העדכון מציע מספר אפשרויות חדשות. מבחינה שיווקית, השינוי הגדול ביותר הוא שובו של כפתור 'התחל' לשולחן העבודה, כמו גם האפשרות להפעיל את המחשב כך שיעלה ישירות לשולחן העבודה במקום לממשק האריחים החדש. עם זאת, זה אינו כפתור 'התחל' הישן שהורגלנו אליו. לחיצה עליו מעבירה את המשתמש לממשק האריחים. אבל, אם מבצעים עליו לחיצה ימנית, מופיע תפריט שנאפשר גישה מהירה לאפשרויות השונות של לוח הבקרה, וזה שינוי מבורך.

גם ממשק האריחים גמיש יותר להגדרה. ניתן לבחור עבור כל איח אחד מארבעה גדלים באופן שמתאים למשתמש. קל להזיז אריחים ממקום למקום, וניתן לבחור לבד את הצבעים, כולל צבע הרקע.

חלונות 8.1 מציעה גם לא מעט עדכונים עבור היישומים המוגדרים במערכת כברירת מחדל וכן מספר יישומים חדשים. היא גם מציעה את הגרסה החדשה של הדפדפן מבית מיקרוסופט (אינטרנט אקספלורר 11), וכן שילוב של שירות האחסון SkyDrive במעכרכת.

חלונות 8.1 מוצעת מהיום, לפחות בעולם, גם עם מחשבים חדשים. מי שרוצה לרכוש אותה בקופסה, עבור התקנת עצמאית במחשב חדש או כדי לשדרג מחלונות 7, יצטרך לשלם 119 דולרים.