אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90
שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, השתתף ביום שני האחרון בכנס בחירות של "הבית היהודי" בירושלים, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שאינו בונה בבירה משיקולים זרים.

"אין סיבה לקבל את הגזרות המדיניות שלא מאפשרות בנייה בירושלים, בירת ישראל, עיר הקודש", אמר אריאל בכנס שהתקיים במרכז ה-OU בירושלים.

שר השיכון פנה לעשרות הנוכחים ואמר "תארו לכם שבאיזושהי מדינה, הכי נידחת שאתם יכולים להעלות על דעתכם, היו אומרים שאסור לעשר משפחות יהודיות לבנות את בתיהן. מה כולנו היינו עושים? היינו יוצאים לרחובות, מפגינים, זועקים, אומרים שזו אנטישמיות. ופה זה יכול לעבור".

"אנחנו, מסיבות זרות, זרות לגמרי, מעוכבים, לא רק בבנייה, אלא גם בתכנון. לא מאפשרים לתכנן היום בירושלים. אז איך נבנה אם אין תוכניות?", שאל השר.

אריאל נשאל מי אשם בחוסר הבניה והבהיר באופן נחרץ "אשם בזה הבוס שלי... שלא מאפשר לבנות. אבל מי שותק על זה? האם ראש העיר קרא לכם אי פעם ואמר: בואו נעשה מחאה על זה? המחירים עולים והזוגות הצעירים עוזבים והדמוגרפיה בעיר שלילית. אני צריך פרטנרים לעבוד איתם. אין לי עם מי לדבר היום. כל העיר הזו, לא בונים בה", הדגיש השר.

השר אריאל הבהיר שוב ושוב כי בכל ירושלים אין בניה חדשה, וקרא להצביע לבית היהודי בעיר בראשות דב קלמנוביץ. "כל מה שאתם רואים זה אישורים מלפני שנתיים. בלחץ גדול מאוד אישרנו לפני חודשיים כמה מאות יחידות דיור אבל בירושלים צריך לבנות כל שנה מינימום 4,000 יחידות דיור", הסביר אריאל, "כדי לייצב את המחירים צריך לבנות. לא בונים אז ברור שהמחיר עולה".