שרים את המנון בנ"ע בלוויה

"רבנו", פתח מזכ"ל בני עקביא דני הרשברג בדברי ההספד בהלווית הרב אברהם צוקרמן זצ"ל, "קרוב לשמונה עשורים היית מורנו ורבנו, חבר בתנועת בני עקיבא, חבר נאמן בכל נימי נפשך, שותף לדיונים החינוכיים, מוביל ומכוון את פעיליה בעצה ובהדרכה מתוך ענווה ופשטות ומתוך דוגמא אישית הראויה להערצה. פעמים רבות באתי לביתך כאן בכפר הרא"ה, לינוק מתורתך, ללמוד מחוכמת חייך, מעצותיך, מישרות דרכך, מפשטות הליכותיך ומעוצמתך".

"היית עבור כולנו סוג של 'סרגל", קבע הרשברג, "דוגמא למחנך בכל הליכותיו, איש ישר דרך הדבק בדרכו ומוביל אחריו דורות של חניכים בצניעות ובעקביות. איש שמקירות ביתו ניכרת תורתו".

מזכ"ל בני עקיבא ביקש לספר לקהל על מרכזיותו, שותפותו וחלקו של הרב צוקרמן זצ"ל בחיי בני עקיבא - "החל מפעילותך בסניף בני ברק דרך ריכוז פעילות התנועה באזור חיפה, עריכת עיתון זרעים, ועל שנים בהן נטעת בשורוּת התנועה רוח של עשייה. גדלותך ניכרה ביכולת לשבת במליאת הנהלה הארצית של בני עקיבא עד לא מזמן, עם אנשים הצעירים ממך בשישים שנה ולחיות את התנועה בכל נימי נפשך".

"לימדת אותנו את סוד כוחן של הטיפות הקטנות", אמר הרשברג, "סודו של רבי עקיבא שהבין כי טיפה ועוד טיפה יכולות לחצוב באבן, היית מצטט את מורך ורבך רבי יצחק ולדשיין [שרשובר] הי"ד: על הפסוק "אבנים שחקו מים" – וטענת כי כוחה של הטיפה הראשונה, שנראה כאילו לא פעלה ולא סייעה לחקיקת האבן, היא ככוחה של הטיפה המיליון בחציבת הסלע! כך נהגת כל חייך, טיפה ועוד טיפה, שיחה ועוד שיחה, הקמת ישיבה ועוד ישיבה"

לימדת אותנו מהו חיבור לעומקה של תורה ומהי התמדה - ללכת כמעט עד יום מותך עם משניות קטנות בכיס החולצה... ולעיין בהן בכל רגע פנוי".

לימדת אותנו מהי מסירות לעולם החינוך – העיסוק המעמיק בתכנים החינוכיים והירידה לפרטים הינם שיעור גדול עבורנו. עשרות אלפי בתים חבים לך את חינוכם, מוסדות ישיבות אולפנות ומדרשות יונקים מתורתך והכל, ללא עוזרים, ללא נהג וללא מזכירה אלא בעמל יומיומי שלך".

לימדת אותנו צניעות וענווה – קירות ביתך לימדונו מהי צניעות! היכולת לכתוב עשרות שנים דברי תורה, יומן שנה, מאמרים וחיבורים ולחתום בצניעות ובפשטות בראשי תיבות שלא רבים ידעו את פירושן א. ב"ן. להגיע לישיבות הנהלה באוטובוס, לענות באופן אישי לכל שיחת טלפון ולכל מכתב".

לימדת אותנו מהי נאמנות לתנועה – ההתעניינות בכל מה שנעשה בתנועה, השותפות בעשייה. רק לפני פחות משנה קיימנו כאן את ועידת ההנהגה, ואתה הגעת להעביר לנו שיחה. פתחנו בהמנון, והנה, אתה מתעקש לעמוד על רגליך ולשיר בגאון את המילים שכה אהבת: יד אחים לכם שלוחה הנוער החביב... ראשינו בעמקי תורתה... כפינו ברגבי אדמתה... בלב אמיץ בעזרת ה' עלה נעלה קדימה בני עקיבא הידד במעלה."

המזכ"ל סיים את דבריו ופתח בשירת המנון תנועת בני עקיבא והקהל נעמד והצטרף לשירה.