מנסה להרגיע. לפיד
מנסה להרגיע. לפידפלאש 90

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיב הערב לראשונה לבחירתה של ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל החדשה.

לפיד אמר כי פלוג תהיה נגידה יוצאת מהכלל, אך הודה כי תהליך הבחירה בה היה מזעזע. "לא אכפת לי להתנצל לפני פלוג", ציין שר האוצר.

בראיון לערוץ 10 אמר לפיד כי הוא ונתניהו ישבו יחד ודברו במשך זמן רב. "לא הצלחנו להגיע לעמק השווה ואז עלה שמה של פלוג. תמכתי בה מההתחלה ושמחתי שזה קרה.  לא אכפת לי להתנצל לפניה, אבל אם מישהו ממונה לתפקיד הבכיר הזה, זו גם מחמאה וגם התנצלות", הסביר השר. "אין לי ספק שראש הממשלה וקרנית פלוג יוכלו גם הם לעבוד יחד", הסביר לפיד, לאור חילוקי הדעות שהתגלו בין נתניהו לנגידה החדשה. "היא נראתה לי די שמחה היום, כששמעה על המינוי", הוסיף שר האוצר.

השר סיפר כי גם הוא וגם נתניהו התקשרו לפלוג, והייתה אווירה טובה ביניהם. "חלק מזה שהיא נבחרה הוא שעבדנו יחד בארבעת החודשים האחרונים. היא עברה כבר את ועדת טירקל, 'טורקלה', כמשנה לנגיד, אבל יש עוד תהליך שצריך לעשות בוועדה", אמר לפיד

לפיד התייחס לירידת מפלגתו בסקרים האחרונים, "הסקר שמראה על צלילתנו במנדטים מבאס אותי", הוא הודה. "ירידת המנדטים - לא נעימה ולא כיף לי לראות אותם", הוסיף לפיד. בנימה אישית יותר הסביר לפיד כי הוא "לא יכול להעמיד פנים שזה לא מעליב אותו כשקוראים לו 'יהיר'".