'אפריקה ישראל תעשיות' מקבוצת אפריקה ישראל הודיעה השבוע, כי חתמה על הסכם עם חברת דור אלון טכנולוגיות גז, במסגרתו תספק גז טבעי למפעל החדש של קבוצת נגב בירוחם לתקופה של עד 7 שנים.

זאת, בתמורה לסכום משתנה שיקבע בהתאם לכמות הייצור השנתית שתיוצר בפועל במפעל.

בימים אלה מסיימת 'אפריקה ישראל תעשיות' את הקמתו של המפעל בחדש בירוחם, שהוקם בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון ₪ ויעסיק כ-200 עובדים, והינו המתקדם ביותר בעולם בתחום ייצור אריחי גרניט הפורצלן. המפעל החדש יציג את בשורת הקדמה הטכנולוגית העולמית בתחום ייצור אריחי הפורצלן, יהיה ידידותי לסביבה, יעיל בשימוש באנרגיה וימחזר חומרי גלם בהם משתמשים בתהליכי הייצור.

במפעל ייוצרו כ- 300 קולקציות חדשות בתחום ייצור אריחי גרניט הפורצלן בהדפסה דיגיטאלית והן ישווקו בארץ ובחו"ל. הגז הטבעי שיירכש במסגרת ההסכם ישמש לצורך הפעלת מתקני הייצור של המפעל החדש. הפעלת כל מתקני הייצור של המפעל במלואם באמצעות הגז הטבעי, כחלופה להפעלה באמצעות גפ"מ, צפויה להביא לחיסכון שנתי לא מבוטל בהיקף משתנה בעלויות הייצור של מפעל נגב וזאת, בהתאם לכמות הייצור השנתית בפועל במפעל.

כמו כן, היה ומסיבה כלשהי תהיה מניעה לדור אלון טכנולוגיות גז לספק את הגז הטבעי למפעל החברה תספק אנרגיה חלופית באמצעות גפ"מ. את קבוצת נגב ייצגו בעסקה עוה"ד יגאל קולוף וערן ולט ממשרד וקסלר ברגמן ושות', ואת דורגז ייצגה עו"ד אורית אביטבול ממשרד שרגא בירן ושות'.

אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות אומר, כי ההסכם לאספקת הגז הטבעי עליו חתמה החברה מהווה אבן דרך חשובה ביותר לקראת פתיחתו של המפעל החדש של נגב בירוחם המתקדם מסוגו בעולם. "אנו מצויים בשלבים הסופיים של הקמת המפעל החדש אשר יאפשר לנגב לעמוד ברמות הביקושים הגבוהות לאריחי גרניט פורצלן איכותיים אותן תייצר החברה במפעל לצד הבטחת התעסוקה למאות משפחות תושבי האזור. הסכם זה, שיבטיח אספקה של מקור אנרגיה אמין ונקי, צפוי להביא לחסכון שנתי לא מבוטל בעלויות הייצור של נגב. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ למימוש הפוטנציאל הרב הטמון בפעילות של נגב, בכלל ובתחום ייצור האריחים, בפרט ומאמינים ביכולתנו לשמור את מעמדה המוביל של החברה בשוק הישראלי תוך, המשך בניית הנוכחות שלנו בשוק הבינלאומי".