הילה שי וזאן
הילה שי וזאןנעמה קדוש

הילה שי וזאן מנהלת את מחלקת יחסי הציבור במכון לב ומתמודדת ברשימת 'הבית היהודי' במודיעין.

בשיחה עם ערוץ 7 היא סיפרה על תחושת השליחות שמלווה אותה בפוליטיקה המקומית, כאישה שומרת תורה ומצוות ואם לילדים.

"בתפילה בשבת שמתי לב לכך שהפרשה של השבוע המיוחד הזה היא פרשת חיי שרה", סיפרה שי וזאן, "אברהם, יצחק או יעקב האבות לא זכו לפרשה שתיקרא על שמם. דווקא שרה זכתה לכך. אני מניחה שאם היו שואלים על כך את החרדים של היום - הם בטח היו מתנגדים לכך בחריפות".

קריאת הפרשה על שמה של שרה אימנו מהווה מקור השראה עבור שי וזאן. "זה דבר שלא ממש מתקבל בהבנה בקרב חוגים דתיים שונים ואני חושבת שבעידן של היום לתפיסות הללו אין ממש חלק בעולם. עובדה שעד היום אני מקיימת פעילות ציבורית במודיעין ולעולם לא היה הדבר על חשבון הבית", היא מעידה.

היא מביאה כדוגמא את חברות הכנסת שולי מועלם, עליזה לביא וציפי חוטובלי. "מדובר בנשים דתיות ששומרות על הבית לצד עשייה ושליחות למען הכלל ולמען הציבור שלנו. זהו מקור לתחושה ולאמונה שגם לנשים, אולי בעיקר לנשים, צריך להיות מקום רחב של השפעה ועשייה בחברה הצעירה והמתחדשת שלנו בחברה בכלל, ובחברה הדתית בפרט".

"זהו התיקון הגדול שהדור שלנו מחויב בו ואני גאה ומאושרת להיות חלק קטן מן המהפכה הזו. ברשימות הדתיות מסורתיות המתמודדות בבחירות ניתן השנה למצוא נשים רבות במקומות ריאליים למועצה. הן לא נדרשו לאפליה מתקנת, שיריון, פמניזם או פורומים של נשים. הן נמדדו ונבחרו לייצג את הציבור שלהן בזכות היכולות והערך המוסף והנשמה היתרה שהן מביאות לשולחן הדיונים".

שי וזאן טוענת כי שילוב נשים מאסיבי ברשימות 'הבית היהודי' ברחבי הארץ, אינו נובע מ"טרנד" כזה או אחר, "אלא מגמה שרק תגבר ותתחזק. בדרכן הייחודית נשים ימצאו את הדרך לשלב בין המשפחה לזוגיות ולקריירה, וכן- גם לפעילות הציבורית".