אלברט בכרם
אלברט בכרםיצהר

בית המשפט המחוזי דחה היום (ג') את הערר שהגישה משטרת ישראל נגד החלטת בית משפט השלום בעניינו של בעז אלברט בו היא דרשה את המשך מעצרו של אלברט עד תום ההליכים, כך נמסר מ'חננו'.

כזכור, בשבוע שעבר החליט בית משפט השלום לשחרר את בעז אלברט ואף מתח ביקורת על התנהלות המשטרה.

בית המשפט המחוזי קבע כי בעז אלברט ישוחרר למעצר בית ויוחמרו תנאי שחרורו.

"המשטרה חוזרת פעם אחר פעם לזירה המשפטית כשהיא מוכה וחבולה ומנסה להצדיק את התנהלותה הפושעת", אמר היום מקורב לאלברט, "השופטים ממשיכים להביך את המשטרה ובצדק: עד שהם לא יפנימו כי ההסתמכות על צו מנהלי שרירותי ולא מוסרי של אלוף פיקוד- היא תעודת עניות לרשויות אכיפת החוק- המשטרה תמשיך להיראות כך".

ב'חננו' מציינים, כי ההחלטה של בית המשפט המחוזי מגיעה על רקע ביקורת נוקבת שספגה המשטרה בהחלטתה הקודמת של שופטת בית משפט השלום: "נותרת תחושה של מגמתיות ברורה בהשחרת פני המשיב והעצמת מסוכנותו.. אם מסוכנותו כה ברורה- מדוע לא הוגש כתב אישום קודם לכן באופן שהיה מייתר את הוצאת צו האלוף?".

כזכור, בעז אלברט, הוא תושב יצהר אשר חושמל בטייזר בברוטאליות בחודש שעבר על-ידי המשטרה, ושבועות ספורים לאחר מכן, כבל את עצמו למתקן ממנו לקח כ-5 שעות למשטרה לשחרר אותו.

עו"ד עדי קידר מטעם עמותת "חננו" מסר היום: " בית המשפט דחה את בקשת המדינה לעצור את בעז. בית המשפט אמנם החמיר במידה מסוימת את תנאי השחרור אולם לא שינה מהאמירות הנורמטיביות המשמעותיות שנקבעו על-ידי בית משפט השלום."