בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: פלאש 90

לראשונה שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכה רשמית מטעמו לישוב היהודי בחברון לקראת שבת חברון הצפויה להתקיים בהשתתפותם של אלפי אורחים מרחבי הארץ בשבת הקרובה.

"שורשי קיומו של עם ישראל נעוצים בסיפורים על אבות האומה שאודותיהם אנו קוראים בתורה בשבועות אלו", כותב נתניהו במכתבו.

"בחברון, מן הערים הקדומות בארץ ישראל, תקע אברהם אבינו יתד לפני אלפי שנים ורכש בכסף מלא את מערת המכפלה וסביבתה. בנחלה זו החל הקשר הנצחי בין עמנו למולדתנו ובה גם נקברו האבות והאמהות. שם כונן דוד את מלכותו לפני שהעתיק את מקומה לירושלים, ושם נאחזו יהודים דורות על גבי דורות בדעה שהארץ הייתה כבושה בידי זרים".

עוד כתב ראש הממשלה במכתב הברכה כי "הקשר העמוק שלנו לחברון - בהתיישבות קבע ובהתיישבות ארעית, במסעות של עולי רגל ובכיסופי מתפללים, מעולם לא פסק ולא חדל. רבי יהודה הלוי, גדול משוררי ספרד, כתב בפיוט 'ציון הלא תשאלי' את השורות הבאות: "אפול לאפי עלי ארצך וארצה אבנייך מאוד ואחונן עפרייך, אף כי בעומדי עלי קברות אבותיי ואשתומם בחברון עלי מבחר קברייך". גם פרעות הדמים ביהודי העיר בתרפ"ט, לפני 85 שנה, לא ריפו את רוחם של שרידי הקהילה ששאפו לשוב אליה ולקומם את הריסותיה"

בהמשך מכתבו התייחס ראש הממשלה לחידוש הישוב היהודי בעיר האבות וכתב: "חידוש היישוב היהודי בחברון לאחר מלחמת ששת הימים יצק חוליה נוספת בשלשלת ארוכת דורות. כעת לא נאלצו יהודים לעצור אצמם מושפלים ליד 'המדרגה השביעית' שמובילה למערת המכפלה ולהדיר עצמם מתפילה במקום הקדוש. דבקות הבנים בעיר האבות עמדה במבחן הגלות, ואות לכך הוא היישוב המתחדש והפורח בחברון".

נתניהו מוסיף וכותב כי "לא בכדי כללה ממשלת ישראל את מערת המכפלה ברשימת אתרי המורשת הלאומית. בכוחה של חברון, כירושלים, לעשות 'כל ישראל חברים'. נזכור כי השם 'חברון' מבטא חיבור אמיץ ומשמעותי בתוכנו, וכן יחסי שכנות טובה עם יתר תושבי העיר,.

את דבריו חתם ראש הממשלה בברכה לבאי שבת חברון: "אני מאחל לכם ש'שבת חברון' על אלפי משתתפיה תעמיק את זיקתנו לעיר אבותינו".