החלת הריבונות אפשרית בהחלט. השר אדלשטיין
החלת הריבונות אפשרית בהחלט. השר אדלשטייןצילום: פלאש 90

במליאת הכנסת התקיים היום (רביעי) דיון מיוחד לציון יום השנה ה-14 לרציחתו של שר התיירות, האלוף במיל רחברעם זאבי גנדי הי"ד.

אורחי הישיבה היו בני משפחתו של זאבי, שר הביטחון לשעבר אהוק ברק, יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס, השר לשעבר רפי איתן ואישים נוספים. את הישיבה פתח יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין בדברי זיכרון לגנדי:

"בשבועות האחרונים, עם תחילת השיחות עם הפלסטינים החלו להתגבר שוב ההתקפות על יהודים ברחבי יהודה ושומרון, ובקעת הירדן. מדובר בתופעה חמורה שצריך לקטוע אותה באיבה. אסור לתת לטרור הפלסטיני להרים ראש.  אסור לחכות לכך ששוב יותקף שר בישראל או אזרח ישראלי".

אדלשטיין הוסיף והדגיש בדבריו כי "גנדי נרצח בידי אויב שפל בשל היותו שר בממשלת  ישראל וסמל בלתי מתפשר של ריבונות יהודית. הוא אהב את הארץ ברגליו, הוא הכיר בה כל רגב, כל ואדי, כל חפירה וכל תל. המסר שלו היה חד וברור: אין לי ארץ אחרת, אין לנו, לעם היהודי, ארץ אחרת".

עוד הוסיף ואמר כי "מורשת גנדי הייתה להרעיש ארץ ושמים למען יונתן פולארד, ומסירות האישית לכל חייל וחייל, לכל פצוע, לכל שבוי. מורשת גנדי הייתה אהבה לכל רגב אדמה בארץ ישראל ומחויבות מוחלטת לעצמאות ישראל וריבונותה". 

 אדלשטיין ציין כי "גנדי נמנה עם האנשים שהתוו לנו ברוחם ובעשייתם את ערכי צה"ל. הוא היה מאלו שקבעו את הכלל: לא משאירים פצועים בשטח. לא זונחים חייל שלנו שנפל בשבי, ופולארד היה חייל של מדינת ישראל. כולנו זוכרים היטב איך הוא צעד בכל מקום עם דסקיות החיילים השבויים, מזכיר לעצמו ולנו את גורלם, את מחויבותנו למענם".