קק"ל
קק"ליוסי זמיר

הכנס השנתי של קק"ל ארה"ב יחל מחר בדנבר קולורדו שבארה"ב ויימשך ארבעה ימים.

בוועידה השנתית ישתתפו בכירי הקהילה היהודית, תורמים, אנשי מקצוע מישראל ומארה"ב, יו"ר קק"ל העולמי - אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל (JNF) ארה"ב - ראסל רובינסון והשר להגנת הסביבה - עמיר פרץ.

את הכנס יכבד בנוכחות מושל קולורדו ג'ון היקלופר, שצפוי לנאום בפתיחת האירוע לצד יו"ר קק"ל שטנצלר ויו"ר קק"ל ארה"ב רובינסון. להיקלופר, המוזכר כמועמד אפשרי לנשיאות ארה"ב, יחס חם ואוהד לקק"ל ופעילותה, במיוחד בכל הקשור למומחיותה בייעור ובנטיעת עצים.

בחודש אפריל האחרון הגיע מושל קולורדו בראש משלחת גדולה מארה"ב ונטע יחד עם שטנצלר עץ ביער עמינדב בהרי ירושלים, למרגלות 'יד קנדי'. היקלופר אמר אז כי "העובדה שקק"ל נטעה 240 מיליון עצים במהלך שנות פעילותה, היא הישג מדהים שלא רק תושבי ישראל נהנים ממנו, אלא כל העולם יכול ללמוד וליהנות ממנו".

יו"ר קק"ל אפי שטנצלר השיב אז למושל קולורדו כי "הנטיעה של עץ מסמלת קשר ושורשיות לאדמה. כל נטיעת עץ של אישיות חשובה כמו מושל קולורדו מחזקת ומעמיקה את הקשר עם קק"ל ומדינת ישראל".

בכנס שיתקיים בסוף השבוע צפויים שטנצלר ורובינסון להציג את עיקרי הפעילות של הארגון בשנה החולפת וכן תוכנית פעילות לשנה הקרובה, שתבוא לידי ביטוי בהתמקדות בפיתוח הנגב והגליל, העמקת הקשר עם יהדות התפוצות, קידום פרויקטים גדולים ועוד.