בג"ץ. אילוסטרציה
בג"ץ. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

ד"ר חיים משגב, משפטן ומרצה למשפטים במכללה האקדמית נתניה, מברך על הצעות החוק החדשות של הליכוד והבית היהודי שנועדו לאזן את כוחו של בית המשפט העליון.

לדבריו הכנסת היא הנבחרת והיא זו שצריכה לייצג את הציבור ולא בית המשפט העליון, "הצעות החוק הללו באות לחזק את המשטר הדמוקרטי, בכל דמוקרטיה יש שלוש רשויות, הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. למרבה הצער הרשות השופטת במדינת ישראל נגסה בחלקים רבים של מערכות השלטון, וזאת בגלל חולשת השלטון המרכזי. את זה צריך לשנות".

ד"ר משגב טוען, שהאקטיביזם השיפוטי שהונהג על ידי השופט בדימוס אהרון ברק חייב להשתנות, "צריך להחזיר את האיזון למדינת ישראל, לא ייתכן שבמשך שנים שופטי העליון יתמנו בשיטת חבר מביא חבר, ושהם ישליטו את השקפת עולמם על 120 ח"כים, זה לא מצב בריא בשום מדינה בעולם".

הוא מברך על הצעת חוק הלאום שבמסגרתה ייכתב בחוק היסוד שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, "אני חושש לומר שאם היום היו מביאים את הכרזת העצמאות שנוסחה בקפידה רבה ושמוזכר בה פעמים רבות המושג מדינה יהודית, אז  סביר להניח שהיום שופטי העליון היו פוסלים את הכרזת העצמאות".

לדבריו ההתנגדות של מפלגות השמאל להצעות החוק, אינה מפתיעה  , "הרי בקרב העם  היושב בציון הרוב היום הוא רוב ימני מובהק, השמאל מאבד עמדות והוא ראה עד היום את בית המשפט העליון כמאחז האחרון והוא ניסה דרכו לשלוט בחיים הלאומיים שלנו, זה טבעי שהם מנסים עכשיו להמשיך ולהיאחז בקרנות המזבח".