נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, מביע סיפוק רב מתוצאות הבחירות לרשויות המקומיות.

בראיון הבוקר לערוץ 7 אמר בנט כי אמנם אין טעם לצאת לחגיגות גדולות אך מדובר בהישג לא קטן, "הכנסנו 106 נציגים ברחבי הארץ ב-34 ישובים אחרי שבבחירות הקודמות היינו רק עם 78 נציגים", אומר בנט, "יחד עם זאת כמו בכל מערכת בחירות מורכבת יש הצלחות ויש כשלונות".

לדבריו, כל ההישג של הציונות הדתית מגיע מעוצמתה בגרעינים התורניים והחברתיים ברחבי הארץ, מעיינות שפרצו והוכיחו את עצמם בזמן אמת, "זו רק התחלה וכעת צריך לעבוד. כל גרעין וכל נציג שנבחר צריך להוכיח את עצמו בחמש השנים הקרובות".

על שדרות אומר בנט כי אלון דודי, המועמד שניצח, זכה לראשונה לתמיכה מהבית היהודי ורק לאחר מכן מהליכוד ומהעבודה. דוידי, איש ליכוד, הודה לפני הבחירות לבנט על התמיכה ואמר לבוחריו, "נדע להעריך את התמיכה של הבית היהודי ונפתלי בנט. בשבילי הם אחים. נהיה עם נפתלי לכל אורך הדרך".

בירושלים נחלה מפלגת הבית היהודי כישלון בשל פיצול המפלגות. הבית היהודי זכתה למנדט אחד (דב קלמנוביץ') בלבד והמפלגה המתחרה "ירושלים מאוחדת" זכתה להכניס שני מנדטים (שמואל שקדי ואריה קינג).  

"בירושלים כמו בעוד מספר קטן של מקומות היה פיצול - הלקח שלי - איפה שהיינו מאוחדים הצלחנו איפה שלא הצלחנו להתאחד שילמנו מחיר מאוד כבד - זהו לקח מאוד חשוב לכולנו בציונות הדתית כמה חשוב להתאחד".

יו"ר הבית היהודי סיפר כי שוחח עם קינג ושקדי וביקש מהם לייצר חזית אחידה למען מטרה מסויימת, "אני שמח שיחד עם המנדט שלנו אנחנו שומרים על הכוח בעיריית ירושלים - אם היינו מאוחדים היינו זוכים יותר".

בנט נשאל מדוע לא הביע תמיכה טרם הבחירות בניר ברקת או במשה ליאון, "את העמדות שלי מכירים. ההחלטה הייתה מכוונת משלל טעמים לנהוג בצורה כזו", אמר ולא הרחיב.

בעיר אלעד התרחשה מיני דרמה ביום הבחירות לאחר שבשעה 17:30 שיעור ההצבעה היה נמוך. מטה הבחירות בעיר טילפן לבנט וביקש את עזרתו, הוא מצידו הקליט הוודעה קולית הקוראת לציבור הדתי להגיע לקלפיות ולהצביע לישראל פרוש. בתוך שעה הוכפל מספר המצביעים ובסופו של דבר ניצח בנו של ח"כ מאיר פרוש, ישראל, שאף טילפן לבנט להודות לו על התמיכה.

"יש לנו שיתוף פעולה עם החרדים. בתל אביב היה לנו שיתוף פעולה מלא עם ש"ס והחרדים האשכנזים והייתה הצלחה. אנחנו מקווים שיהיה לנו שיתוף כזה גם ברמה הארצית", אמר בנט והוסיף "לא נהיה החסם של החרדים להיכנס לממשלה. אם ראש הממשלה יפנה אלינו בוודאי שלא נתנגד אך הרכב הקואליציה הוא בידיים של ראש הממשלה". האם קיים היום בכנסת שיתוף פעולה? "החרדים חפצים בשיתוף פעולה, דרגת ההתלהמות ירדה ויש הרבה רצון טוב ואני עומד מאוחרי דבריי".

בסיום דבר משגר בנט מסר אחד, "התוצאות הן פתח לתנופה נוספת לבית היהודי. כל הנציגים שנבחרו נדרשים להקרין אור, להפיץ תורה ויהדות, לסייע לאזרחים, לתושבים ולעם ישראל כדי שנתחזק לקראת הבחירות הבאות".