דני דנון
דני דנוןדוברות סגן שר הביטחון

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון, שלח היום (ה') מכתב לשרים הקורא להם להתנגד לשחרור המחבלים הנוסף במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים הצפוי ביום שלישי הקרוב.

 "אני קורה לך להתנגד לשחרור המחבלים חסר האחריות שמסכן את ביטחון תושבי ישראל. שחרור מחבלים ללא תנאי מהווה פרס לטרור ומדרבן את המחבלים הבאים".

במכתב מנה דנון את אירועי הטרור האחרונים ביניהם, סמל תומר חזן ז"ל שנחטף ונרצח, סמ"ר גל קובי ז"ל שנרצח בחברון ואל"מ (במיל') שריה עופר שנרצח בחצר ביתו. "גל הפיגועים הללו ועוד מאות אירועים בכבישי יהודה ושומרון התרחשו כשרוח ההסתה מצד ההנהגה הפלסטינית מלבה בעוצמה את הרחוב הפלסטיני ואבו מאזן אינו פוצה פה נגדה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב (ליכוד), קראה השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, להקפיא את שחרור המחבלים הצפוי על רקע התגברות מעשי הטרור ביהודה ושומרון. "בימים אלו אנו עדים להתגברות מעשי הטרור מצד הפלסטינאים ביהודה ושומרון ועזה. בחודש האחרון בלבד שילמו בחייהם שלושה אזרחי מדינת ישראל ביניהם, שני חיילי צה"ל ואזרח תושב בקעת הירדן".

לדברי רגב, "גם אז, כמו גם היום, סברתי כי השיקולים, שעמדו בבסיס קבלת ההחלטה לשחרר אסירים כבדים עם דם על הידיים, כחלק ממחווה ורצון טוב, עוד בטרם קיבלה ישראל, התחייבות מדינית כל שהיא, היא משגה חמור וטעות ביסודה".

"במזרח התיכון, מחוות מסוג זה נתפסות לצערנו כחולשה ולא כעוצמה", הוסיפה רגב, "לעניות דעתי, אדוני ראש הממשלה, מדינת ישראל 'נתנה יד- וקיבלה טרור בתגובה'. מכאן, שנכון יהיה בעת הזו לעצור כל שחרור עתידי של רוצחים בדגש על אלו עם דם הידיים. אין מקום להתנות מו"מ בשחרור מחבלים", חתמה רגב את המכתב.