ההפגנה על הר הבית
ההפגנה על הר הביתצילום: פלאש 90

השיח' ראיד סלאח, ראש התנועה האסלאמית, חוזר ומאשים את ישראל בחתירה לבנות את בית המקדש "השקרי" על חורבות מסגד אל-אקצה.

בראיון לתכנית "ללא גבולות" של ערוץ אל-ג'זירה אמר היום (ה') סלאח, כי ישראל רואה בכל שטח מסגד אל-אקצה את "הר הבית" והיא מעוניינת לשלוט בו לבדה באמצעות יישום תכנית הדרגתית הכוללת הגדרת שטח לתפילת יחיד ולתפילה בציבור במתחם הר הבית, בניית בית כנסת, וזאת כהכנה להקמת בניית בית המקדש.

סלאח ציין, כי קדושת מסגד אל-אקצה שווה לזו של הכעבה במכה, ועל המוסלמים מוטלת האחריות והחובה לפעול להגנתו.

לעומת זאת, טען סלאח, לא נמצא ולו שריד ארכיאולוגי אחד המלמד על קיומו של בית המקדש על הר הבית וגם התורה שבידי היהודים כיום היא "מזויפת" ואין היא התורה שניתנה למשה, הנחשב על פי האמונה האסלאמית לאחד מנביאי האסלאם.

לדבריו, הרבנים שינו את פסקי ההלכה הקובעים שבית המקדש ירד מהשמיים וכיום הם מנסים לזרז את הקמתו ואין הם מעוניינים להקים את המקדש במקום אחר דוגמת חברון, שכם או יפו, אלא על הר הבית. בהקשר זה אמר סלאח, כי ראשי המודיעין הישראלי הם אלה אשר מסיתים את היהודים הקיצונים כדי להניע את הציבור הישראלי להגיע בעשרות אלפיו למסגד אל-אקצה.

במהלך הראיון חשף השיח' סלאח, כי הנשיא לשעבר של מצרים, מוחמד מורסי, הנמנה על הנהגת האחים המוסלמים, פעל רבות למען השמירה על ירושלים האסלאמית, ובמסגרת זו יצר קשר ישיר כדי לעקוב אחר המצב, הזמנות נשלחו לשיח' סלאח לבקר במצרים, אנשי דת הונחו להעלות את סוגית ירושלים ואל-אקצה והוקמו מוסדות עממיים שנועדו לגייס תמיכה באל-אקצה. לדבריו, גורמים בממשל המצרי מנעו את כניסתו למצרים מספר פעמים.