"לא מוותרים על בית שמש"
 
מאות מתושבי בית שמש מפגינים הערב נוכח מה שהם מכנים "השתלטות החרדים על בית שמש", בדרישה לבדוק את תקינות הבחירות בעיר נוכח הטענות הרבות על זיופים.

956 קולות בלבד הכריעו את הבחירות בבית שמש לטובת ראש העיר החרדי משה אבוטבול, שהתמודד מול אלי כהן, מועמד הציוניים שזכה לתמיכת מפלגות הבית היהודי, הליכוד, העבודה ו'יש עתיד'.

טענות התושבים על זיוף הבחירות מבוססות על פשיטת המשטרה על שתי דירות מגורים בעיר, בהן נמצאו תעודות זהות של שוהים בחו''ל ושימשו, על פי החשד, להצבעה בבחירות.

מאיר, תושב העיר, אמר לערוץ 7 לקראת ההפגנה כי "בתור אדם חילוני שמתגורר בבית שמש, אני יכול להעיד שאין לנו מקום כאן. חלקים נרחבים הפכו להיות סגורים עבורנו והעירייה משדרת לחילונים ולדתיים שהם אינם רצויים".

ראש העיר אבוטבול התייחס היום לקולות המתנגדים לו הקוראים לחלק את בית שמש לחרדים ולציוניים. "אני מבין לליבם, בהחלט שלא קל להפסיד, אבל מנגד צריך לזכור כי בית שמש היא עיר אחת, כולם נהנים מכולם, ולמשל רק בנייתן של השכונות החדשות ברמת בית שמש הביאה לעיר הוותיקה עשרות מיליוני שקלים ואף יותר עבור שיקום אזורים ותיקים, זאת בעקבות הסכם שחתמתי מול משרד השיכון של 'חדש מול ישן'".

"חשוב לדעת", הוסיף ראש העיר, "כי נושא חלוקת העיר בין חדשה לישנה עלה כבר בעבר במשרד הפנים, אבל ירד מהפרק בעקבות המגמה לאחד בין רשויות מקומיות ולא להרבות בפיצולים. לפיכך אני ממליץ לכל אלו שמשתעשעים ברעיון זה, לדעת להפנים את תוצאות הבחירות, גם אם התוצאות לא בדיוק כפי שציפו".