הבית היהודי
הבית היהודיצילום: פלאש 90
הצעת החוק שתמנע שחרור מחבלים כמחווה לפלסטינים תעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה.


במפלגת 'הבית היהודי' שיזמה את החוק יחד עם יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין מצפים משרי הליכוד לתמוך בחוק ולעצור את שחרור המחבלים כמחווה לאבו מאזן.


"שחרור מחבלים בתמורה לזכות המפוקפקת של ציפי לבני להיפגש עם עריקאת הוא חמור ביותר", אמרו הערב בבית היהודי. "עם כל הכבוד, עצירת שחרור הרוצחים חשובה אפילו יותר מהצדקת קיומה של לבני בממשלה".


מוקדם יותר הערב דווח כי ראש הממשלה נתניהו מתכוון "לרכך" את המתנגדים לשחרור המחבלים בשבוע הבא באמצעות פרסום מכרזים לבניה ביהודה ושומרון. עשרים ושישה מחבלים צפויים להשתחרר, חלקם הורשעו במעשי טרור חמורים עוד יותר מאלה ששוחררו בפעם הקודמת.


יצוין כי בשלב הראשון של שחרור המחבלים כל שרי 'הבית היהודי' התנגדו באופן נחרץ.



גורמים בכירים בבית היהודי אמרו כי "הניסיון לכרוך את מכרזי הבניה בשחרור הרוצחים הוא ציני ופסול מוסרית. טוב יהיה שראש הממשלה לא ישחרר רוצחים ולא יבנה. זהו נראה כמו ניסיון בזוי לשחרר רוצחים וגם להשחיר את מפעל ההתיישבות".



חברת הכנסת אורית סטרוק, מיוזמי הצעת החוק, התייחסה לשחרור המחבלים ולתוכניתו של נתניהו לבנות בתמורה לכך ואמרה כי "זכותו של עם ישראל לבנות ולהיבנות בחבלי מולדתו ההיסטורית אינה צריכה להיות מותנית בוויתורים הרי אסון וחסרי אחריות".


ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי "שחרור מחבלים הינה טעות חמורה הן מבחינה מוסרית והן מבחינה מדינית. אין לכרוך בשום אופן החלטה פסולה זו עם החלטות בנושאי בניה או בכל נושא אחר. אך גם אם ייעשה כך - יש להתנגד לכך בכל תוקף. אנו קוראים לשרים לדרוש לאלתר דיון מחודש בממשלה בהמשך שחרור המחבלים, ולהצביע בוועדת שרים לחקיקה בעד הצעת החוק למניעת שחרור מחבלים".