מחאה אנטי ישראלית בועידת קק"ל

הוועידה השנתית של קק"ל ( JNF ) מתקיימת השנה בעיר דנבר, בקולורדו ארה"ב.

קבוצת מפגינים אנטי ישראלים הפגינה מול ביתו של מושל קולורדו, ג'ון היקנלופר בזמן שאירח במעונו הרשמי את בכירי קק"ל ו-JNF ובהמשך גם מול המלון הייאט, שם התכנסה הוועידה השנתית של קק"ל. המפגינים נשאו שלטים בגנות ישראל תחת הכותרת 'די לטיהור האתני' ו'לשחרר את פלשתין'.

"המפגינים נגדנו עושים זאת כי אנו מייצגים את הציונות. אנו מייצגים את הארגון שהביא את אדמת ישראל לעמו. אויבינו משתמשים בקבוצות מיעוט בישראל לנגח אותנו, בשעה שאין לזה קשר לפעולות הפיתוח שלנו לטובת אזרחי ישראל כולם", אמר יו"ר קק"ל העולמי, אפי שטנצלר.

"המפגינים מנגחים את קק"ל ו-JNF משום שהם מזהים אותנו כארגון שמגשים את חזון הציונות". בהמשך התייחס יו"ר קק"ל להישגי הארגון במהלך השנים ולפרויקטים המרכזיים שהם מקדמים, בין השאר, בפיתוח הנגב והגליל, חקלאות, מים ומאבק במדבור כמו גם חיזוק הקשר עם יהדות העולם. "קרן קיימת לישראל עוסקת במגוון אדיר של עיסוקים. אנחנו אחד הגופים הירוקים הגדולים בעולם וגם עלינו להיות הטובים ביותר בתחומים בהם אנו עוסקים".

את נאומו פתח יו"ר קק"ל בנימה אישית, כאשר סיפר על ימיו כקצין צעיר בגדוד הצנחנים שלחם בקרב החווה הסינית, הקרב הקשה ביותר שהתנהל ביום הכיפורים ליד תעלת סואץ. "איבדתי חברים רבים. אני נושא עמי משא קשה. 2222 הרוגים ויותר מ- 7000 פצועים גבתה אותה מלחמה. קיומה של מדינת ישראל, הבית של העם היהודי, אינו דבר מובן מאליו. יחד עם כל חברי הגדוד, חזרנו שוב על המחויבות של דורנו ושל כל הדורות שיבואו אחרינו: שנית מצדה לא תיפול", הכריז שטנצלר שזכה לתשואות כפיים מצד באי הוועידה.

מנכ"ל JNF, ראסל רובינסון אמר כי זו זכות שיש מי שמפגין מול הפעילות החשובה שלנו והפגנות מסוג זה מחזקות אותנו להמשיך לפעול למען ישראל".