המברג שנתפס
המברג שנתפסמשמר הגבול

לוחמי משמר הגבול סיכלו בצהריים (ראשון) פיגוע דקירה בעמדה 160 באזור מערת המכפלה שבחברון.

בשעה 12:50, הגיע לכיוון העמדה מחבל צעיר בן 18, תושב חברון, מכיוון שכונת ״תות טארק״, וניסה לעבור את החסם ולהגיע לכיוון מערת המכפלה. בעת שניסה לעבור את החסם, המגנומטר צפצף, והצוות החל לבצע בידוק מרחוק של החשוד.

במהלך הבידוק הבחין אחד הלוחמים בחפץ חד המוחבא בשרוולי הקפוצ׳ון של החשוד.

הצוות ביצע לעברו נוהל מעצר חשוד, ובתוך כך החשוד העביר את המברג לידו והחל להתקרב לעבר הלוחמים. בשלב זה מפקד הצוות, רס״ל איתי שקורי, דרך לעבר החשוד את נשקו האישי מה שגרם לו להשליך את המברג מידו. ארבעת הלוחמים אשר היו באותה עת בעמדה השתלטו על החשוד, אזקו אותו והוא נעצר.

לאחר מספר דקות החשוד הועבר לחקירה בנקודת המשטרה במערת המכפלה. מאוחר יותר בתחקור ראשוני, טען החשוד כי הוא מסוכסך עם הוריו ועל כן החליט לבצע פיגוע דקירה. בנוסף לכל צרותיו התברר כי הוא דרוש חקירה.

רפ״ק בני דוידוב מפקד פלוגה ל״ז, אמר "העמדה מתוגברת בשעות מסוימות במהלך היום בכדי למנוע הפרות סדר. במקרה הזה בזכות ערנותם ופעולתם המהירה של הלוחמים, נמנעה פגיעה בחיי אדם והמפגע נעצר. נמשיך לפעול לשמירה על חיי המתפללים והסדר הציבורי באזור".

בתוך כך, הממשלה נערכת לשחרור מחבלים נוסף בימים הקרובים. בארגון אלמגור שוב נערכים להגשת עתירה לבג"ץ למרות שלא תולים תקוות. רון קרמן, אבא של טל שנרצחה לפני עשר שנים, ושרוצחיה כבר שוחררו בעסקת שליט, אומר כי ישראל מובלית כצאן לטבח.

שר התחבורה ישראל כץ אומר כי מקומם של מחבלים הוא בכלא וייעשה מאמץ רב להכניסם לשם. "התנגדתי להחלטה על השחרור ואני מצפה שהממשלה תשקול אותה מחדש", אמר השר כץ לפני ישיבת הממשלה.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו אומר בעניין שחרור האסירים כי צריך לכבד החלטות ממשלה גם אם זה קשה ולא נעים. לדבריו, אי אפשר לשנות את הקו בכל חודש, אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה.