תומר חזן הי"ד
תומר חזן הי"דבאדיבות המשפחה

ארגון "אל-תדאמון לזכויות האזרח" מביא את גרסתו של נידאל עבדאללה עומר, הנאשם המרכזי בחטיפה וברצח החייל תומר חזן הי"ד בסוף חודש ספטמבר בכפר בית אמין באזור קלקיליה. הפרטים מתפרסים בביטאון חמאס "פלסטין" (27 באוקטובר).

עורך הדין של הארגון, מוחמד אל-עאבד, נפגש לא מכבר ובפעם הראשונה עם החשוד ברצח וטען, כי הוא עבר עינויים קשים מאוד בחקירתו וכי לדבריו הוא לא היה אחראי למעשיו בעת שבוצע הרצח.

נידאל אמר לעורך הדין, כי אחיו עבד אל-סלאם הוא זה שהגהה את הרעיון לביצוע החטיפה, וזאת כדי לשחרר את אחיהם נור א-דין המרצה עונש מאסר של 29 שנה וכדי להשיג תגמול כספי של 5 מיליון ש"ח שהובטח לו ע"י גורם שלא פרט.

תומר חזן, אותו הציג נידאל כ"טייס בחיל האוויר" שעבד איתו באחת המסעדות בפתח תקווה, הוזמן ע"י שני האחים באמתלה שקרית לביתם בבית אמין, ומשם הם יצאו לאחד ההרים הקרובים לכפר סיניריא.

כשהגיעו למקום המיועד ביקש תומר חזן כסף שהבטיח לו עבד אל-סלאם, ואז הוא הותקף בידי נידאל שכבל את ידיו, הסיר את חגורת מכנסיו וחנק בה אותו עד למותו. נידאל טוען, כי הוא היה במצב של היסטריה ולא היה מודע למעשיו, שכן חשש שייעצר לתקופה ארוכה באשמת חטיפת החייל, ולכן נאלץ היה בסופו של דבר להרוג את החייל בניסיון למנוע את חשיפת המקרה.