"מקומך בחמאס, לא פה"

שחרור המחבלים הגיע לכנסת. ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה הבוקר (שני) דיון על שחרור המחבלים המתוכנן מחר אשר הפך לפרקים לדיון סוער במיוחד.

יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו), אמרה בפתח הדיון כי "זוהי פחדנות וחולשה של הממשלה".

לדבריה "אף מדינה נורמלית לא משחררת רוצחים. בתמורה קיבלנו רקטה באשקלון, מנהרה ממצרים ורצח ישראלים. מדוע צריך בכלל לתת משהו בתמורה למו"מ? אם בראש המו"מ עומדת גברת ציפי לבני, כנראה שרק ניתן ולא נקבל מאום בתמורה".

עו"ד יפעת רווה ממשרד המשפטים עדכנה לגבי אופן מסירת ההודעה למשפחות שיקיריהם נרצחו: "שעתיים לאחר סגירת הרשימה ניסו ליצור קשר עם המשפחות, באמצעות קצינות נפגעים והארגון היציג של נפגעי פעולות איבה .לא את כולם הצליחו לאתר, היו כאלה שהחליפו מספרי טלפון והיו גם בעיות טכניות".

האב השכול יוסף צור העיר בתגובה לדבריה של עו"ד רווה, כי "הודיעו ל-7 מתוך 16 משפחות בלבד". ח"כ רגב הדגישה מנגד, כי רשימה טנטטיבית של המשוחררים היתה ידועה כבר לפני שבוע וניתן היה להיערך להודיע למשפחות בצורה מיטבית.

מאיר אינדור מארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' טען, כי "במדינה מתוקנת לא משחררים ומשרד המשפטים נלחם כדי שהם יישארו בכלא. 183 ישראלים נרצחו על ידי רוצחים משוחררים. אולי משרד המשפטים רואה במחבלים לוחמי חופש?".

אינדור הוסיף ותהה, "מדוע מחפשים את המשפחות באמצע הלילה? למה לא מחכים לבוקר? יש להעדיף את מידת הרחמים מאשר לרצות את אבו מאזן".

ח"כ דוד צור (התנועה) שאל בדיון, "האם יש מניעה לפרסם היום את זהות האסירים שישוחררו בפעימות הבאות? המשפחות במתח". צור הודיע כי הוא מתנגד לשחרור מחבלים.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) בחרה להאשים במתרחש דווקא את מפלגת "הבית היהודי", ואמרה כי "שרי הבית היהודי אחראים לשחרור המחבלים, כי הם מנעו כל אופציה אחרת. מדוע לא פרשו מן הממשלה?".

ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) דחתה את הדברים, "היו כאן ראשי ממשלה שרקדו לקראת השלום הנכסף, וכלום לא קרה. גם הפעם לא יקרה כלום, למעט שחרור איום ונורא של רוצחים עם דם על הידיים. רק במדינת היהודים ניתן לשחרר רוצחי יהודים. בכל מקום אחר בעולם היינו כולנו נזעקים אם זה היה קורה".

ח"כ טלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל) קרא, "ישראל רוצחת כל הזמן חפים מפשע".

יו"ר הוועדה ח"כ רגב סיכמה את הדיון ואמרה: "המשוואה של שחרור אסירים תמורת מו"מ צריכה להתבטל. יש לחדד את נוהל ההודעה למשפחות, ולהציג את מסקנות ועדת שמגר בפני הוועדה".