למרות המתקפות - לא נשתוק

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי, כי הוא וחברי מפלגתו לא ישתקו גם לאחר המתקפה החריפה כלפי המפלגה.

"אנחנו עדים ביממה האחרונה למתקפה נגדינו חברי הבית היהודי, המטרה היא פשוטה, לביית אותנו, להשתיק אותנו, להכניס אותנו לתוך הדעה של העדר, אבל מה לעשות, הדעה שלנו היא אחרת", הדגיש בנט.

בנט הבהיר, "זה לא יעזור, אנחנו לא נשתוק, יש לנו עמדות הברורות ואנחנו גאים בהן, המתקפה לא תשתיק אותנו. אנחנו בבית היהודי מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית. אנחנו חושבים שזו טעות, שזו סכנה".

"אם אנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית לא צריך להפתיע שאנחנו נגד מחוות לטובת המשא ומתן", הוסיף בנט, "נמשיך לפעול נגד שחרור מחבלים, לא צריך להיות מופתעים מזה, מישהו שמע מאיתנו פעם אחת משהו אחר?".

בנט ענה לטענות לפיהן הסיעה הפרה את האחריות המשותפת והדגיש כי לא מדובר בפעולה המנוגדת להחלטות ממשלה, "אנחנו מבינים שארבע הפעימות הנוכחיות כבר הוחלטו. הפעולה כרגע היא לעתיד. אנחנו פועלים לעתיד למנוע את המשך ההתדרדרות בעתיד".

בנט ציין, כי "הצעת החוק נוגעת לשחרור מחבלים במחוות ובנוגע לשחרור מחבלים מול חייל חטוף יש את דו"ח שמגר. עברו שנתיים מאז שוחרר גלעד שליט, הגיע הזמן לפתוח את דו"ח שמגר ולקבוע מדיניות. אנחנו נמשיך להעלות חוקים באופן דמוקרטי. אני מצפה דווקא מאנשים שאכפת להם ממערכת המשפט כדוגמת השרה לבני להבין את הנזק למערכת המשפט משחרור המחבלים. אני מברך את מפלגת ישראל ביתנו שהצטרפו למהלך ואת יו"ר המפלגה".

בנט גינה את היריקה על ח"כ שטרן, אך תהה מדוע לא טרחו כל המגנים לגנות את תקיפתם של חברי הבית היהודי לאחרונה, "אנחנו מגנים את כל גילויי האלימות. ברור שאני מגנה יריקה חצופה. אבל אני שואל, איפה היתה שרת המשפטים כששרי הבית היהודי חטפו מכות ויריקות. להרים את דגל האלימות ולהגיד 'תסתמו את הפה' זה לא יעבוד. אנחנו לא נשתוק".