ש"י תובל
ש"י תובלצילום: גרעינים תורניים

שר הכלכלה, נפתלי בנט, פרסם דברים לזכרו של ש"י תובל שהלך הלילה לעולמו בגיל 48, "גיבור שקט עם לב ענק".

"אנחנו חיים בתקופה של גיבורי ריאליטי. אנשים שכולם מכירים את שמם, שהם הופכים בישראל ל-'גיבורי תרבות'...כולם יודעים איזה תסרוקת חדשה הם עשו, איזה מוסיקה הם שומעים בבית 'האח הגדול', את מי הם אוהבים ואת מי הם שונאים".

לדבריו, "העשייה למען הכלל תמיד פחות אטרקטיבית. תמיד פחות נחשבת. היא בשקט, בצל, בהרבה רגעים קטנים ולא זוהרים. היא לא הופכת אותך בישראל ל'כוכב'". הבוקר הלך לעולמו ש"י תובל, מקים הגרעינים המשימתיים ברחבי הארץ".

"ש"י ניהל בשנים האחרונות את הקרן להתחדשות קהילות בישראל, המרכזת עשייה נפלאה של עשרות גרעינים חברתיים בכל רחבי המדינה. לכל מקום שקשה--לשם הולכים. לא מתוך רצון "ללמד" אלא מתוך רצון לחיות יחד. לצמוח יחד. לבצע מהפיכה שקטה ברחבי המדינה", סיפר בנט.

עוד כתב "אלפי משפחות צעירות שמגיעות לכל מקום בארץ - לוד, רמלה, שדרות, יפו וכל מקום בהן הן יכולות להשתקע ולתרום, ומה שעומד לנגד עיניהן זו פעילות למען הכלל, מאבק על דמותה החברתית של מדינתנו. בלי שיקולי נוחות".

לסיום כתב, "אז סביר להניח שרובכם לא הכרתם את ש"י בחייו, ועכשיו אתם מכירים את פועלו במותו. איש עם לב ענק. ליבנו עם רבקה אשתו, הוריו וילדיו. זכיתם לחיות עם אדם גדול. שלא תדעו עוד צער".