קרנית פלוג
קרנית פלוגצילום: פלאש 90
נגידת בנק ישראל החדשה ד"ר קרנית פלוג אומרת היום (שלישי) בנאום ראשון כי "מנקודת המבט המקרו כלכלית של שיעורי הצמיחה, המשק הישראלי נמצא במצב טוב, בפרט בהשוואה למדינות המפותחות האחרות". 

בפתיחת ועידת ראש הממשלה לפיתוח כלכלי של מגזר המיעטים - "שותפות וצמיחה" אמרה פלוג כי "השתלבות מוצלחת של הציבור הערבי, בשוק העבודה בפרט ובכלכלה בכלל, היא מרכיב חשוב מאוד ואפילו הכרחי, מבחינת יכולת המשק הישראלי להמשיך ולצמוח ולתמוך ברמת חיים גבוהה יותר עבור כל אזרחי ישראל. הוועידה הזו, העוסקת בהיבטים שונים של החסמים העומדים בפני השתלבות מוצלחת של הערבים בשוק העבודה, היא משום כך חשובה במיוחד". 

ד"ר פלוג התייחסה לבעיה הדמוגרפית והשלכתה על שוק העבודה וכלכלת ישראל: "בטווח הארוך, לדמוגרפיה צפויות להיות השלכות מרחיקות לכת על התעסוקה, התפוקה ורמת החיים. מצד אחד, צפוי גידול בחלקם של אותם מגזרים באוכלוסייה ששיעור התעסוקה שלהם נמוך. מצד שני, צפויה ירידה בחלקה של האוכלוסייה בגיל העבודה.

"אם לא יחולו שינויים בדפוסי התעסוקה, מגמות דמוגרפיות אלו יגרעו סדר גודל של 1.3% משיעור הצמיחה השנתי, מדי שנה. זהו איום אסטרטגי עבור המשק הישראלי והחברה הישראלית, כזה שאסור לנו להתעלם ממנו. גם אם תגדל ההשתתפות בתעסוקה, חשוב ליצור את התנאים הנדרשים כדי שהעובדים יקלטו גם על פי כישוריהם בענפים המתאפיינים בהון אנושי גבוה. אחרת, היכולת של הגידול בתעסוקה לתרום לצמיחת התוצר, להפחתת העוני ולהעלאת רמת החיים תהיה מוגבלת".

ממשלת ישראל הציבה יעדי תעסוקה כגון תעסוקה של 41% בקרב נשים ערביות ו-78% בקרב גברים ערבים עד שנת 2020. "הם שאפתניים, אך אפשריים", אמרה פלוג.