השקעה? בניה
השקעה? בניהפלאש 90

הירידות בהיקף העסקות בכל הארץ לא מנעו בשבועיים האחרונים מחברת באמונה, הבונה לציבור הדתי, להעלות ב-5% את מחירי הדירות בפרדס חנה- כרכור.

דירות ארבעה חדרים שנמכרו עד עתה בפרויקט 'חורשת האקליפטוס' תמורת כ-920 אלף שקל נמכרו בשבועות האחרונים בכ-960,000 שקל. דירות חמישה חדרים שנמכרו בכמיליון שקל נמכרות כעת על-ידי החברה תמורת 1.08 מיליון שקל.

על אף עליית המחירים, מסתבר כי חברת באמונה המקימה פרויקט הכולל 84 דירות, עדיין מציעה דירות במחיר הנמוך ביותר בישוב. מסקירה באתר 'מדלן' עולה כי בישוב פרדס חנה כרכור פועלות 9 חברות נדל"ן המשווקות דירות ארבעה חדרים במחירים שנעים בין כ-980 אלף שקל לכ-1.3 מיליון שקל.

"בסך הכל מחירי הדירות משקפים עליות מחיר בשיעור של כ-12% מאז יצאנו לשיווק לפני כשנתיים", מסביר סמנכ"ל השיווק בחברת באמונה, רונן וייל. "לפי הערכות, התפתחות הישוב וכוונת המינהל להרחיב אותו ולשווק בשנים הקרובות עוד כ-700 דירות, יביאו לעליות מחיר בשיעור של עוד 10% לפחות בתוך כשנתיים".

המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור ממוקמת על כביש 65 המקשר את מישור החוף ועמק יזרעאל והגליל. בשנים האחרונות הפכה המועצה לאלטרנטיבה טובה לזוגות צעירים המחפשים דירה במחיר שנע סביב מיליון השקל. בתוך כך, בהתאם לתוכנית מתאר המקודמת בישוב, המועצה עתידה לגדול בשלושת העשורים הקרובים ולהגיע להיקף אוכלוסייה של -50,000 תושבים, תוספת של כ-18,000 תושבים לעומת 2012.

"אין ספק כי פיתוח המקום והתוכניות העתידיות יקפיצו עוד יותר את האזור וכפועל יוצא גם יביאו לעליות מחירים", מסביר וייל, "במיוחד בהתייחס לכך כי לא קיימות באזור אלטרנטיבות לרכישת דירה בערים וישובים קיימים. אף שאור הזרקורים במפת הנדל"ן הארצית, ‬הופנה בשנים האחרונות לאזור השרון הצפוני, בפועל לא קיימות היום אלטרנטיבות לרכישת דירה באזור זה למעט בישוב פרדס חנה כרכור והעיר חריש שהולכת ומתהווה. קיסריה ממותגת כישוב יוקרתי ואין בה פרויקטים חדשים, כך גם המושבה זכרון יעקב, ‬בבנימינה עלו מחירי הדירות ואור עקיבא, אף שמוצעות בה דירות מתחת למיליון השקל, העיר לא מצליחה למשוך אליה אוכלוסיה חדשה".