היערכות לשחרור המחבלים. היום
היערכות לשחרור המחבלים. היוםעדו בן פורת

כלי רכב של שב"ס החלו להעביר למעבר ארז חמישה מהמחבלים המיועדים לשחרור הלילה, זאת כחלק מההסכמות על חידוש המו"מ המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

חמשת המחבלים, אשר אמורים להיות משוחררים לרצועת עזה, יקבלו זמן להתארגנות בשטח מעבר ארז ומאוחר יותר בשעת לילה יועברו לשטח הרצועה.

יתר 21 המחבלים האמורים להשתחרר הלילה יועברו מאוחר יותר מכלא עופר בו הם שוהים כעת למחסום ביתונייא הסמוך לרמאללה, משם יועברו על ידי הרש"פ לרמאללה ויתקבלו בטקס רשמי.

נציין כי העברת האסירים למחסום ארז החלה, זאת למרות ששופטי בג"ץ טרם נתנו את החלטתם בעתירת ארגון אלמגור והמשפחות השכולות נגד השחרור.

השופטים יצאו מוקדם יותר להפסקה בהמתנה לתשובות מנציגי המדינה לשאלות שהעלו השופטים.

השופטים שאלו את נציגי המדינה האם קיימת התחייבות לשחרור המחבלים עד הלילה בחצות או שניתן לדחות את השחרור עד למיצוי ההליך המשפטי ובנוסף שאלו השופטים כמה שאלות בנוגע להיקף סמכותה של ועדת שמגר ומסקנותיה.

בארגון 'אלמגור', אשר הגיש יחד עם הורים שכולים את העתירה נגד שחרור המחבלים הצפוי, תוקפים את ההחלטה להתחיל בהעברתם של חמישה מהמחבלים האמורים להשתחרר למעבר ארז.

"זו זילות בהליכים המשפטים שנקטו נפגעי הטרור", אומרים באלמגור, "יש שמעוניינים לייצר לחץ על הבג"ץ על ידי הנעת השיירה לרצועה, מעין הפגנת עובדות בשטח תוך מתן כיסוי לכך בתקשורת".