ההפגנה נגד שחרור מחבלים
ההפגנה נגד שחרור מחבליםצילום: פלאש 90

ישראל שיחררה הלילה לחופשי 26 מחבלים המעורבים במעשה רצח אכזריים נגד ישראלים.

ברמאללה נערכים לחגיגות גדולות בהשתתפות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שהכריז בפני החוגגים כי הוא מחוייב לשחרורם של כל האסירים הפלשתינים ו"לא יהיה הסכם כל עוד נשאר ולו אסיר פלשתינ אחד בכלא", אמר לקול תשואות הקהל.

ברצועת עזה התקבלו חמישה מחבלי חמאס ששוחררו בחגיגות צנועות יותר מאשר ברמאללה. עבור אבו מאזן מהלך שחרורם של מבלי החמאס העזתיים מהווה מהלך פוליטי פנימי משמעותי לחיזוק מעמדו בציבור הפלשתיני.

מוקדם יותר דחה בג"ץ את העתירה נגד שחרור המחבלים. שלושת שופטות ההרכב, מרים נאור, עדנה ארבל ודפנה ברק ארז, קבעו כי אין עילה משפטית למנוע מהממשלה לממש את המהלך הזה.

בארגון "אלמגור" זועמים על החלטת בג"ץ . יושב הארגון מאיר אנדור אמר כי נחצו כל הקווים האדומים. לדבריו, השופטים הוכיחו הערב שנפגעי הטרור והחללים שווים בעיניהם כקליפת השום וקיפלו את דגלי הצדק במקום שהיה הכי חשוב להניפם - מול ארגוני הטרור.

בנתיים ההסתה ברשות נמשכת. ג'יבריל רג'וב אמר הערב לערוץ 10 כי שר הביטחון של ישראל משה יעלון הוא רוצח ולכן הוא לא שונה מאותם מחבלים שיוצאים לחופשי. זעמו של רגוב על יעלון הוא בשל מעורבותו של השר יעלון בחיסולו של רב המרצחים אבו ג'יהאד בטוניס.

אבו גיאהד כזכור היה אחראי בשנות ה-70 לפיגוע במלון סבוי בשנת 1975 ולאוטובוס הדמים במרץ 1978, שם נרצחו 37 נוסעים.