שנאה. מוזס
שנאה. מוזסצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס במליאת הכנסת לנתונים שפורסמו, לפיהם חל גידול משמעותי במספר המובטלים במשק, ותקף את מדיניות הקיצוצים של האוצר.

"בתקציב המדינה האחרון קיצצו חצי מיליארד ₪ מתקציב הישיבות, בטענה שמפנים את התקציב הזה לעידוד תעסוקה למגזר החרדי. בהקדמה לספר התקציב, כתב שר האוצר לפיד, שהתקציב המוגש הוא תקציב ששם את האדם העובד במרכז, ובא לדאוג לאדם העובד. קיצצו מאות מיליוני שקלים, בהבטחות לעידוד תעסוקה ודאגה למי שכבר עובד.

בינתיים, מכל התחזיות הוורודות האלו, לא יצא כלום. לא התווספו משרות חדשות בשוק העבודה והאבטלה לא הצטמצמה אלא התעצמה. רק בחודשים האחרונים, פוטרו אלפי ישראלים והצטרפו למעגל האבטלה, ועל פי נתוני בנק ישראל נתוני האבטלה יעלו בשנה הקרובה מ-6.1% ל-7.1% ועשרות אלפי ישראלים נוספים יצטרפו למעגל האבטלה".

מוזס המשיך "הממשלה מובילה מדיניות כלכלית בלתי אחראית ובלי שום חזון. החברות החזקות במשק ממשיכות לקבל הטבות מס של מיליארדי שקלים מהכיס שלנו ולמרות זאת  מאיימות בפיטורי עובדים! לעומתן, חברות קטנות קורסות תחת נטל המסים, יוקר המחיה ומחנק אשראי, ובקושי שורדות. אף אחד לא חושב לסייע להם בכלל".

מוזס ציטט מדברי חכמינו ז"ל בפרקי אבות: "על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון". – מי שמרטיב את חבירו סופו שיירטב בעצמו. הנמשל הוא שאין דבר הקורה במקרה, ואדם העושה רע מקבל את גמולו "מידה כנגד מידה". וכפי שמפרש הרמב"ם ואני מצטט: "וזה דבר הנראה לעין בכל עת ובכל זמן ובכל מקום. שכל מי שיעשה רע יוזק בעצמו מן הרעות ההן בעצמן אשר הוא חידש".

"זה בדיוק מה שקורה כאן. אם חשבתם שבאמצעות קיצוץ תקציבי הישיבות והפגיעה בשכבות החלשות, המשק יתעודד וייווצרו מקומות תעסוקה חדשים, באה המציאות וטופחת על פניכם בדיוק בנקודה שבה רציתם לטפל, ואלפי מובטלים נוספים מתווספים למעגל האבטלה", הוסיף.

הרב מוזס סיים: אנו רואים בחוש מידה כנגד מידה. ביום שאישרתם את הקיצוץ האכזרי בתקציב הישיבות, החליט האיחוד האירופאי להטיל חרם על מוצרים מההתנחלויות. אחד על אחד".