זיתים ביערות
זיתים ביערותקק"ל

עונת המסיק בסיומה והזיתים בדרך לקופסאות השימורים, אך בארגון כושרות מתריעים מפני חרקים ותולעים רבים בפרי.

בראיון לערוץ 7 סיפר הרב משה כ"ץ מכושרות כי הזית הוא פרי מאוד נגוע, "יש הבדל בין זיתים שגדלו בצורה חקלאית מסודרת לזיתים בחצר הפרטית".

הוא הסביר כי בחברות המסודרות עם הכשרים טובים כדוגמת העדה החרדית והרב לנדאו, ישנן כמה וכמה בדיקות באופן מדגמי עבור כל מטע וזיתים משטחים נגועים לא יגיעו לקופסאות, "אנחנו ממליצים לקנות מחברות ישראליות מפורסמות וגדולות כי שם יש הכשרים טובים ויותר מקפידים".

הוא ציין כי בשדה הפרטי אם לא מרססים כמעט בטוח שיש תולעים, "רואים עקיצות ואי אפשר לעשות מהם זיתים כבושים". עם זאת הוא ציין כי אפשר לעשות מהם שמן זית מאחר שהחרקים בטלים ב-60 וזה לא ביטול לכתחילה מאחר ולא מבטלים אותם כדי לאכול ובנוסף במכונות הסינון לא עובר שום דבר לבקבוקים למעט השמן עצמו.

עוד הדגיש הרב כ"ץ כי היום הרבה מאוד פירות נגועים - אפרסק, משמש ואפילו תפוח, "לא היה דבר כזה בעבר. זה דבר של השנים האחרונות בעיקר בעצים הנשירים".

הרב כ"ץ התייחס גם לתחקיר על משחטת זוגלובק, "זורקים ובועטים בעופות. מדובר במציאות קשה".

הוא ציין כי התקנות החדשות של משרד החקלאות תואמות את ההלכה אבל הרבנים צריכים להירתם לנושא הזה בלי קשר לגופים למען החיות, "יש השלכות הלכתיות ואם הרבנים ייכנסו לסוגיה יתכן וזה יאיץ את התיקון".

"צריך לבדוק הלכתית מה מותר מצד צער בעלי חיים ומה לא וצריך לכתוב כללים ברורים ולא להשאיר את הסוגיה לעמותות למען בעלי חיים".