הרב פירון עם תלמידים בפולין

בחלק מימי המסע הממלכתי לפולין, הדריך את המשלחת שר החינוך הרב שי פירון שליווה את תלמידיו לשעבר מישיבת אמי"ת כפר גנים בפ"ת. בהם גם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים  אשר הישיבה, דוגלת בשילובם בכל הפעילויות החינוכיות. 

ביער הילדים – קבר האחים שביער זבילטובסקה גורא בפולין בו נקברו ילדי העיירה טרנוב – סיפר הרב פירון לחברי המשלחת על קדושתו הנוראה של המקום בו הם עומדים, וסחף את כל הנוכחים בשירה ובנגינה בגיטרה שלו. 

באחד מרגעי השיא שנרשמו במסע שיחזר נגן המפוחית תלמיד אמי"ת בר אילן שי אגוזי, את נגינתו של אמן המפוחית שמואל גוגול ז"ל שכילד ניגן במפוחית עם תזמורת אושוויץ. התזמורת ליוותה את היהודים להשמדה כחלק מאמצעי ההטעיה של הנאצים. גוגול שנשבע להקים תזמורת מפוחיות עברית אם ישרוד, הצליח וקיים את שבועתו. אגוזי , שחבר בתזמורת, ניגן במקום בו עמדה תזמורת המוות במחנה , לזכרם של הנספים.

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת: "במסע היתה עוצמה מיוחדת -חיבור של תלמידים מכל רחבי הארץ מהמרכז ומהפריפריה,במסע בשבילי המוות של מחנות ההשמדה ובריקודים בבתי הכנסיות השוממים בפולין בתפילה נרגשת, הוא עדות לנצחיותו של עם ישראל. אתגרים חינוכיים וחברתיים מקבלים משמעות מיוחדת אחרי מסע כזה"