מתמלאים באנרגיה לשנה שלימה

"כנס השלוחים העולמי" של חסידי חב"ד נפתח היום (ה') בשכונת ברוקלין בניו יורק.

לכנס הענק מגיעים כ-4,000 שליחי חב"ד שמתקבצים מבתי חב"ד ברחבי העולם. השליחים באים להתחזק ולחזק האחד את השני בתחושת השליחות וכן להיפגש עם אלפי שליחי חב''ד מרחבי העולם. 

הכנס יימשך עד יום שני, במהלכו צפויים להתקיים מעל 100 סדנאות לשליחים. בנוסף, מתקיימים פאנלים בנושאים מגוונים הקשורים להתמודדותו של השליח ומשפחתו. האירוע המרכזי אליו נשואות עיני השליחים ייערך במוצאי השבת הקרובה.

שליח חב"ד בעיר פושקר שבהודו, הרב שימי גולדשטיין, סיפר כי ההגעה לבית ה-770 המפורסם של חב''ד ממלאת את היהודים באנרגיה לשנה הקרובה. שליח חב"ד בקזחסטן, הרב אלחנן כהן, מעיד כי מדובר בחוויה מדהימה, "סופגים כאן כוחות חדשים מכלל השליחים". 

"הרבי שלח אותי ליפן לפני 14 שנה", מספר לערוץ 7 שליח חב"ד בטוקיו, הרב בנימין אדרעי. "הפוטנציאל ביפן הוא להפוך את העולם גם לגויים וגם ליהודים. הרבה מהיפנים מאמינים שהם מ-12 השבטים וחלקם באו לכאן היום. אני נוסע כל השנה עם חנוכיה על הגג וכשהמשטרה שואלת מה זה הדבר הזה עם האורות על הגג אני מספר שאני מפחד ממטוסים שינחתו עליי, זו רמת האנטישמיות ביפן פחות או יותר אבל אפשר להתנהג כיהודי בכל מקום", חותם הרב אדרעי.

כמו בכל שנה מתקיימת תערוכה בסמוך לחדרו של הרבי מלובביץ', השנה התערוכה בסימן "מפתחות ותעודות כבוד" שהוענקו לרבי מחב"ד. כך לדוגמא, ניתן למצוא גביע קידוש שהעניק הרב כדורי זצ''ל לרבי מלובביץ', מפתחות מערים שונות בעולם וכן מדליית זהב טהור שהעניק הקונגרס האמריקאי לרבי מלובביץ' וניתנה עד היום רק למספר מצומצם של אנשים.