עם בנייתה המואצת של העיר חריש האזור שסביבה- "גבעות עירון" מתעורר לחיים עם שלל תכניות פיתוח שיימשכו מטיילים מכל רחבי הארץ.

מדובר באזור יפהפה עם תצפיות מרהיבות, אוצרות טבע, עושר ארכיאולוגי וערכי היסטוריה רבים.

אזור עירון היה מאז ומתמיד מקום מעבר חשוב שסימן את הגבול של אזור הצפון. דוגמה עתיקה לכך ניתן למצוא במשנה ממסכת גיטין (פרק ז' משנה ז') המספרת על מי שהולך מהגליל ליהודה ומגיע לכפר עותנאי, הנחשב לגבול הגליל.

שרידיו של היישוב היהודי עותנאי נמצאו במתחם כלא מגידו, במזרח אזור עירון. בחפירות שנערכו שם נמצאו שרידים של כפר יהודי מתקופת המשנה עם מקוואות טהרה ופסיפסים רבים. באותה תקופה ישב באזור הלגיון הרומאי השישי ושלט ממגידו על כל הגליל והשומרון. לפי התכניות שאושרו כבר עתיד כלא מגידו לעבור למקום אחר ובמקום בית כלא ייפתח במקום אתר תיירות חדש שיחד עם תל מגידו יהוו אבן מושכת לתיירים.

במקביל לתוכניות הפיתוח באזור מגידו גם במערב עירון יוכשר אזור טיולים נרחב בעיקר סביב יער עירון. ביער זה השתמרו עשרות אלוני תבור קשישים שנדיר למצוא בארצנו בדרך כלל. לאחרונה נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין קק"ל, מועצה אזורית מנשה וגופים נוספים ביוזמת מרכז סיור ולימוד "בשבילנו" הנמצא בחריש.

ההסכם כולל בין היתר פיתוח נרחב של שבילי אופניים ביער. בנוסף הוועדה הציבורית לסימון שבילים עתידה לרשת את האזור במערכת שבילי טיול המיועדים להולכי רגל כך שכל אחד יוכל לטייל במקום בכוחות עצמו ללא ידע מוקדם.

כך או כך, אזור זה שהיה משך שנים ארוכות בלתי מוכר למטיילים הופך את פניו ואט אט חושף את שכיות החמדה שלו לפני הקהל הרחב.